پیشگیری از انواع آسیب های اجتماعی وابسته به همت خانواده ها است

جلسه پیشگیری از خودکشی با حضور معاون سیاسی – امنیتی و مدیرکل امور اجتماعی استانداری ، مدیرکل بهزیستی ، جمعی از مدیران سازمان ها و ادارات به صورت ویدیو کنفرانس با فرمانداران در محل سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان ، مدیرکل بهزیستی در وقت تعیین شده با اشاره به اینکه رسیدن به توسعه متوازن نیازمند پرداختن به همه جنبه های زندگی بشر است ؛ اظهار داشت : کم توجهی به مسائل اجتماعی و توجه بیش از اندازه به سایر جنبه ها از جمله جنبه های اقتصادی نتایجی در بر دارد که به عنوان آسیب های اجتماعی از آن یاد می شود و در نتیجه این آسیب ها ؛  توسعه متوازن نمی شود .
وی عدم وجود سواد اجتماعی مردم را از دیگر دلائل شیوع آسیب های اجتماعی از جمله خودکشی ذکر کرد و یادآور شد : نداشتن مهارت های زندگی به ویژه مهارت حل مساله دیگر دلیل به وجود آمدن آسیب هایی است که جامعه را از مسیر اصلی حرکت خود دور می کند و توسعه دچار اختلال می شود .
صادق زاده با ذکر مثالی در مورد نرخ حوادث جاده ای ، گفت : هر مساله نیاز به یک سری الزام های قانونی دارد از جمله در تصادفات رانندگی عوامل متعددی مثل ناآشنایی با قانون ، نداشتن سواد رانندگی ، خرابی جاده ها نقش داشت که از طریق قوانین بازدارنده ، رانندگان به رعایت قانون ملزم شدند . بنابراین در مسائل اجتماعی نیز باید این الزام های قانونی و بازدارندگی های فراگیر شود .
ایشان افزایش سواد اجتماعی و سهولت در دسترسی به خدمات را پیشنهاد داد و افزود: برگزاری دوره های آموزشی اجباری ، ارائه خدمات ارزان و در دسترس به مردم می تواند به عنوان راهکارهای پیشگیرانه به مردم و دولت به کاهش آسیب های اجتماعی از جمله خودکشی و برقراری توسعه متوازن کمک کند .
صادق زاده موفقیت در پیشگیری از انواع آسیب های اجتماعی را به همت خانواده وابسته دانست و گفت : خانواده ها باید به دور از تعصب های خشک و غیر منطقی ورود به موقع در مسائلی که فرزندان ممکن است به آن گرفتار شوند؛ داشته باشند و فرزندان را به سمت صحیح برای حل مسائلشان هدایت کنند .
مدیرکل بهزیستی استان کرمان نقش دانشگاهها در حوزه مسائل اجتماعی را کم رنگ دانست و با تاکید بر تولید محتوا در دانشگاهها ، گفت : بهزیستی هم به عنوان یک سازمان متولی در مسائل اجتماعی تقویت و گسترش خط 1480 "Help Line " و خط 123 "Hot Line" را در دستور کار دارد .

کد خبر 18175

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد