آماده سازی بیش از 1500 بسته اقلام بهداشتی جهت توزیع بین مخاطبین طرح پازک

سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: هزار و 570 بسته اقلام بهداشتی جهت توزیع بین خانواده های مخاطب در طرح پازک آماده و جهت توزیع تحویل تیم های اجتماع محور شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری" معصومه محمدی" با اعلام این خبر افزود: از ابتدای شیوع کرونا یکی از دغدغه های اصلی سازمان بهزیستی نحوه حمایت از خانواده های جامعه هدف بوه است.
سرپرست اداره کل بهزیستی با اشاره به اینکه زنان و کودکان در خانواده های دارای معتاد بیشتر در  معرض آسیب هستند، خاطر نشان کرد: در این راستا تلاش کردیم که برای این گروه از جامعه بسته های بهداشتی تهیه و در اختیار آنان قرار دهیم.
محمدی گفت: این بسته های بهداشتی شامل مواد ضدعفونی کننده دست، ماسک، دستکش و کتاب می باشد، که توسط تیم های اجتماع محور در بین زنان دارای فرد معتاد در خانواده توزیع و همزمان آموزش های لازم در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به آنها داده می شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی افزود: طرح پازک از سال گذشته در ۵۰ محله و منطقه پرخطر و آسیب خیز شناسایی شده استان توسط تیم‌های اجتماع محور اجرایی شده است.

وی گفت: در این طرح تیم‌های اجتماع محور در هر محله  به سراغ ۳۰ خانواده‌ دارای افراد معتاد و یا در معرض اعتیاد می‌روند و در ۱۰ گام فرزندان و زنان در معرض آسیب و اعتیاد را با  راهکارهای پیشگیری از مصرف آشنا می سازند.

محمدی افزود: کودکان در این طرح به صورت غیر مستقیم آموزش‌های پیشگیری،  از جمله مهارت نه گفتن، مهارت حل مساله و کاهش استرس و زنان شیوه‌های ارتباط با همسر و مهارت‌های اساسی زندگی و کنترل خشم را آموزش می‌بینند.

کد خبر 17908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد