هنرمندان دارای معلولیت، شرح روزهای قرار در قرنطینه را قلم خواهند زد

جشنواره «دامن قرار» ویژه افراد دارای معلولیت با موضوع روزهای قرار در قرنطینه، توسط معاونت امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی اجرا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی،مسعود فیروزی، ضمن اعلام این خبراظهارداشت: شیوع ویروس کرونا و اجبار به سپری کردن اوقات در منزل و قرنطینه برای کلیه افراد جامعه روزهای سختی را رقم زد اما جامعه افراد دارای معلولیت در این ایام وضعیتی متفاوت داشتند؛ رعایت شرایط قرنطینه و اجرای فعالیت های لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری برای افراد دارای معلولیت سخت تر از سایر اقشار جامعه است اما چیزی که این روزها را برای این عزیزان متفاوت کرده است، حس شدن پاره ای از مشکلات افراد دارای معلولیت توسط سایر افراد جامعه است؛ مشکلات دامن گیر یک فرد دارای معلولیت برای حضور در جامعه، برای این افراد سبکی از زندگی را به وجود آورده است که در آن هر فعالیتی تا آنجا که ممکن است بدون بیرون آمدن از خانه و تردد در معابر انجام شود.
معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی افزود: این امر باعث شد تا افراد دارای معلولیت در این ایام خاص بتوانند تجربیات خود در انجام امور به واسطه وسایل ارتباطی را به اطرافیان خود آموزش داده و از این طریق آنچه به واسطه عدم دسترسی برابر به امکانات شهری آموخته اند را در بهترین شرایط به کار گیرند.
فیروزی در ادامه به نقش موثر و مهم هنر در توانمندی افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: معاونت توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی همواره در تلاش بوده تا از این عنصر اساسی و موثر در نیل به توانمندی افراد دارای معلولیت استفاده کند؛ جشنواره هنری از این دست، نمونه ای از تلاش بهزیستی برای تحقق این هدف است.
وی در تشریح جشنواره ادبی "دامن قرار "عنوان کرد: نام این جشنواره تضمینی از شعر مشهور شیخ اجل، سعدی علیه الرحمه است که می فرماید: «نه دست صبر که در آستین عقل کشم، نه پای عقل که در دامن قرار کشم». استفاده از این نام به این دلیل بود که به جامعه حال و هوای افراد دارای معلولیت در زمان شیوع بیماری و قرنطینه، همچنین سایر ایام را گوشزد کنیم و شرایط سخت حضور آنها در جامعه که منجر به قرار ایشان در خانه هایشان شده را در لفافه زیبای هنر برای همه بازگو کنیم.
وی افزود: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا آخر خرداد ماه سال جاری خواهد بود و اختتامیه جشنواره در هفته بهزیستی برگزار خواهد شد.

کد خبر 17266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد