آمادگی بهزیستی برای بازگشایی مهدهای کودک در مناطق سفید

رئیس ستاد مقابله با بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه پذیرش کودکان در مهدهای کودک مبتنی بر نظر ستاد کشوری مقابله با کروناست، گفت: اگر مدارس در مناطق سفید بر اساس تصمیم‌ این ستاد بازگشایی شوند، مهدهای کودک نیز برای بازگشایی آماده هستند.

محمد نفریه در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین تصمیمات بهزیستی برای نحوه ادامه فعالیت مهدهای کودک افزود: با توجه به اینکه الان فصل ثبت نام سال جدید مهدهای کودک است، براساس آخرین دستورالعمل‌ سازمان بهزیستی کشور، مهدهای کودک می‌توانند صبح‌ها مرکز خود را باز کنند و مسئول فنی، تعدادی از پرسنل و نیروهای خدماتی برای انجام امور ضروری حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی از بده بستان‌های مالی بین خانواده‌ها و مهدهای کودک به دنبال تعطیلی این مراکز روی زمین مانده بود که در حال حاضر امکانپذیر شده است، اظهار کرد: همچنین ضدعفونی مرکز، تعمیرات و... نیز در این فرصت امکانپذیر است، اما تا اطلاع ثانوی کودکی در مراکز پذیرش نخواهد شد.

رئیس ستاد مقابله با بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه تصمیمی مبنی بر پذیرش کودکان در مهدهای کودک مبتنی بر نظر ستاد کشوری مقابله با کروناست، تصریح کرد: اگر مدارس در مناطق سفید بر اساس تصمیم‌ این ستاد بازگشایی شوند، مهدهای کودک نیز برای بازگشایی آماده هستند.  

نفریه ادامه داد: با این وجود بخش اداری مهدهای کودک فعلا بازگشایی شده‌اند و آموزش به مربیان برای اجرای دستورالعمل‌های خاص این دوران در حال اجراست. همچنین تحت تدابیر و پروتکل‌های بهداشتی، در صورتی که ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز صادر کند، مهدهای کودک نیز آغاز به پذیرش کودکان خواهند کرد.

کد خبر 17194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =