معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: در فروردین ماه سال جاری ۲۲ هزار تماس تلفنی با سامانه تلفنی ۱۲۳ اورژانس اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گرفته شده که از این تعداد ۴۵درصد تماسهای گرفته شده مرتبط با شرح وظایف بهزیستی بوده که در مقایسه با فروردین سال ۹۸، ۲۰ درصد رشد داشته است.
غلامحسین حقدادی افزود: از مجموع تماسها، ۱۰درصد مرتبط با موضوع کرونا بوده است؛ همکاران مشاور در پشت خط ۱۲۳ به ۷۸ درصد تماسها از طریق تلفن پاسخ دادهاند و ۱۰درصد تماسها به سایر ارگانها ارجاع داده شده است، همچنین حدود ۱۲درصد تماسها نیز به مبادی درون سازمانی بهزیستی برای رفع مشکل خود ارجاع شدهاند.
بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، حقدادی عنوان کرد: همسرآزاری، کودکآزاری، سالمندآزاری، اقدام به خودکشی، افکارخودکشی، روابط نامشروع، فرار از منزل، دعواهای حاد خانوادگی و کودکانخیابانی از جمله موضوعاتی است که شهروندان نسبت به وقوع آنها با سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی تماس می گیرند.
نظر شما