گزارش خبری ، مطبوعاتی بهزیستی استان اردبیل با موضوع کرونا

دکتر بهزاد ستاری در نشست خبری عملکرد و فعالیت های بهزیستی استان در رابطه با کرونا را تشریح کرد.

شناسایی 250 کودک خیابانی در اردبیل – هفته نامه صبح سبلان - 1399/02/06

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از شناسایی 250 کودک خیابانی در اردبیل خبرداد و گفت : به خانواده هرکدام از آن ها لوازم بهداشتی و مبلغ 160 هزارتومان اعطاء شده است و مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده نسبت به حمایت از این کودکان اقدام می کند .

به گفته ستاری در مجموع 33 هزار خانوار در استان اردبیل صاحب پرونده در بهزیستی هستند که شامل نزدیک به 59 هزار نفر می شوند و 6 هزار نفر از این افراد تحت پوشش در انتظار دریافت کمک مومنانه هستند .

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل :

بهزیستی اردبیل در کنترل بیماری کرونای جمعیت هدف موفق عمل کرد

هفته نامه ملک اردبیل – 1399/01/30

هفته نامه آراز – 1399/02/02

هفته نامه خیبر – 1399/01/28

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت : بهزیستی این استان در کنترل ، نظارت ، پایش و پیگیری های به موقع از طریق کارکنان مراکز نگهداری و مراقبتی که با جان و دل در شکست این بیماری و حفظ سلامت روانی افراد تلاش کردند ، موفق عمل کرده است .

بهزاد ستاری افزود : تمام مراقبت ها و تلاش ها در زمینه مقابله با این بیماری بر این پایه استوار است که سازمان بهزیستی طبق وظیفه ذاتی خود که حمایت از افراد جمعیت هدف را طبق پروتکل ها ، بخشنامه ها و آیین نامه ها ی سازمان ، سرلوحه امورات خود قرار داده است .

وی گفت : تمهیدات لازم در این زمینه قبل از شیوع و گسترش کرونا در استان با همراهی دست اندرکاران و مسوولان مراکز و موسسات تابعه در نظر گرفته شده است .

او اردبیل را جزو استانهای سفید در خصوص کنترل همه گیری ویروس کرونا در جمعیت هدف سازمان دانست و اظهارداشت : با تلاش و همراهی مجموعه بهزیستی اردبیل امروز جزو استانهای سفید در کشور هستیم .

ستاری مراقبت های بعد از پایان دوره بیماری را نیز حائز اهمیت دانست و گفت : بهتر است در این زمینه هم بی تفاوت نباشیم و با هوشیاری و مراقبت های لازم از باز انتشار هرگونه بیماری دیگر از جمله کرونا جلوگیری کنیم .

چهار مرکز شبانه روزی سالمندان در استان اردبیل فعالیت دارد که 2 مورد مختص مردان و 2 مورد برای نگهداری زنان سالمند است ، در هرکدام از این مراکز 50 سالمند نگهداری می شود که به صورت شبانه روزی دراین مراکز اقامت دارند .

38 هزار معلول هم دراستان اردبیل تحت پوشش بهزیستی بوده و به آنها خدمات متنوع ارائه می شود .

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل:

اقامتگاه‌های بهزیستی اردبیل عاری از کروناست – هفته نامه سروش سبلان – 1399/02/06

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: در هیچ یک از اقامتگاه‌های بهزیستی استان اردبیل موردی از ابتلا به کرونا گزارش نشده است.

بهزاد ستاری در اردبیل اظهار کرد: از اولین روزهای شیوع بیماری کرونا در اردبیل ما نسبت به تجهیز اقامتگاه‌های بهزیستی اردبیل اعم از خانه‌های سالمندان و مراکز نگهداری کودکان، معلولان، بیماران روانی و معتادان اقدام کردیم که در تمام 40 اقامتگاه موجود در اردبیل پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شده است.

وی با اشاره به اینکه در این ایام کرونایی بیش از 5 میلیارد تومان به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: این تسهیلات از طریق منابع دولتی و کمک‌های خیرین تامین شده و در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفته است.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل به توزیع اقلام بهداشتی و بسته‌های معیشتی در بین خانوارهای نیازمند نیز اشاره کرد و گفت: ما کمک‌های خیران را در این ایام بیش از گذشته در اردبیل شاهد بودیم و توانستند باری از دوش این نهاد حمایتی را در راستای حمایت از خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش بردارند.

ستاری برنامه‌های بهزیستی استان اردبیل در راستای پیشگیری از شیوع کرونا در استان را یادآور شد و بیان کرد: تلاش‌های گسترده‌ای در 40 مرکز اقامتی استان اردبیل اعم از خانه‌های سالمندان، مراکز نگهداری کودکان و معلولان و ... برنامه‌های مراقبتی اعمال شد و به دنبال این مراقبت‌ها در هیچ یک از مراکز ما مورد مثبتی از ابتلا به کرونا گزارش نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به توزیع 3 هزار و 950 بسته‌ معیشتی در مناطق محروم اردبیل اشاره کرد و افزود: تسهیلگران تلاشگر و همیاران بی‌ادعا در مناطق محروم روستایی استان به توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی اقدام‌ کردند.

ستاری تصریح کرد: این بسته‌های معیشتی عمدتا در مناطق حاشیه‌ای و آسیب‌خیز شهرها و مناطق محروم روستایی استان به توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی به افراد سالمند بالای ۶۰ سال، معلولان نیازمند، افراد جامعه هدف بهزیستی و خانواده‌های کم درآمد در تمام شهرستان‌ها اقدام کردند.

وی افزود: ۱۲ مؤسسه جمعیت همیاران سلامت اجتماعی استان اردبیل از طریق ۲۸ پایگاه سلامت اجتماعی صحنه‌های زیبایی از سخاوت، مهربانی و ایثار در سرتاسر استان خلق کردند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به آموزش و اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا توسط پایگاه‌های سلامت اجتماعی، تصریح کرد: جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی در قالب ۱۲ مؤسسه و ۲۸ پایگاه سلامت اجتماعی با حضور ۳۰۰ نفر همیار به توزیع مواد ضدعفونی کننده، دستکش، مواد شوینده، توزیع بسته‌های غذایی شامل برنج، گوشت، روغن، حبوبات، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و آموزشی به کودکان و نوجوانان در قالب مسابقات نقاشی، صنایع دستی پرداختند.

ستاری اظهار کرد: توزیع لباس گان به تعداد ۹۰۰ عدد به بیمارستان‌ها، آموزش در فضای مجازی، تهیه و توزیع پوستر، بنر و تراکت با موضوع خود ارزیابی روانشناختی و اطلاع رسانی خط ۱۴۸۰، مسابقه مجازی کتابخوانی بزرگ و ضد عفونی معابر از جمله اقدامات و تلاش‌های جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی در سطح استان بوده است.

مشاور امور معلولان استاندار اردبیل:

کاهش ۱۰ ساعت کاری برای معلولان شاغل به قوت خود باقی است

هفته نامه توسعه اردبیل -1399/02/10

مشاور امور معلولان استاندار اردبیل گفت: طبق قانون حمایت از حقوق معلولین، افراد شاغل دارای معلولیت نسبتا شدید طبق روال گذشته ۱۰ ساعت نسبت به سایر کارکنان کمتر کار می‌کنند.

عظیم قهرمانی در رابطه با فصل ۹ ماده ۲۸ قانون حمایت از حقوق معلولین اظهارداشت: ابلاغ کاهش کاری معلولان در خرداد ماه۹۷ اجرایی شده بود و افراد دارای معلولیت از این حقوق بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه با ورود ویروس کرونا این قانون کنار گذاشته شده بود، افزود: بدون در نظر گرفتن این قانون دستورالعملی مبنی بر کلیه قوانین مربوط به جانبازان، معلولان و حتی زنان شیرده ملغی شده بود.

قهرمانی گفت: با پیگیری‌های انجام شده معلوم شد طبق قانون هیچ مغایرتی با قانون حمایت از حقوق معلولین و اجرای پروتکل ستاد ملی مبارزه با کرونا وجود ندارد.

مشاور امور معلولین استاندار اردبیل گفت: با پیگیری و موافقت معاون توسعه منابع انسانی استانداری اردبیل و مدیرکل بهزیستی استان اجرای فصل ۹ ماده ۲۸ قانون حمایت از حقوق معلولین طبق روال قبلی انجام می شود.

قهرمانی با اشاره به اینکه در۶۲دستگاه اجرایی افرادی با معلولیت جسمی حرکتی و روشندل خدمت می‌کنند، گفت: به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده که موظف هستند طبق بخشنامه سال۹۷ با معلولان برخورد کنند.

کد خبر 16895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد