گروه‌های هدف بهزیستی نیازمند خدمات‌رسانی هستند

زنجان | ایسنا مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: میز خدمت می‌تواند نقطه عطفی در جهت تسهیل در خدمت‌رسانی شایسه به جامعه هدف باشد.

محمد محمدی‌قیداری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با میز خدمت بهزیستی، اظهار کرد: میز خدمت در راستای عینیت بخشیدن به حقوق شهروندی و تکریم ارباب‌رجوع شکل گرفته ‌است و می‌تواند نقطه عطفی در جهت تسهیل در خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان باشد.

وی افزود: بیش از یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال مساعدت مالی و معیشتی در قالب کمک مالی و از طریق میز خدمت در اسفند و فروردین‌ماه و بیش از ۷ میلیارد ریال نیز در سال ۹۸ به افراد تحت پوشش پرداخت شده است.

این مسئول تصریح کرد: ۷۰ درصد از مراجعه‌کنندگان از حوزه توانبخشی و ۳۰ درصد از دیگر حوزه‌ها متقاضی دریافت خدمات بودند که کل مراجعان به میز خدمت بهزیستی استان زنجان در اسفند پارسال بالغ بر۷۲۰ نفر بوده که بالغ بر ۹۵ درصد موارد جهت دریافت  مساعدت مالی مراجعه کرده‌اند.

محمدی گفت: گروه‌های هدف بهزیستی افرادی با ویژگی خاص معلولیت، شرایط اجتماعی نامناسب، بیماری و غیره در سه حوزه اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری بوده که نیازمند به خدمت‌رسانی نیز هستند.

وی افزود: بسیاری از مددجویان هنوز نمی‌دانند که چگونه مشکلات خود را از طریق بهزیستی پیگیری کنند و میز خدمت می‌تواند یاری‌رسان این جامعه هدف باشد. همچنین مشاوره و راهنمایی تلفنی به صورت غیرحضوری جهت افراد متقاضی فرزند خواندگی، نحوه انتقال پرونده، قطع و برقراری مستمری از اقدامات دیگر میز خدمت بهزیستی در این دو ماه بوده است.

این مسئول تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد خدمات بهزیستی به‌صورت الکترونیک و از طریق سایت و سامانه ارمغان انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه غالبا جامعه هدف بهزیستی، قادر به استفاده از خدمات الکترونیک نبوده و از طرفی عدهای از متقاضیان دریافت خدمت از سازمان به دلیل معلولیت (کم‌توانان ذهنی، بیماران اعصاب و روان، نابینایان، ناشنوایان) نمی‌توانند از خدمات به صورت الکترونیکی استفاده کنند همه خدمات اعم از الکترونیکی و غیرالکترونیکی به‌صورت جامع در میز خدمت نیز ارائه می‌شود.

کد خبر 16803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد