در رسانه| 1/3 میلیاردتومان؛ اعتبار بنیاد مستضعفان برای بهزیستی

اقدامات ویژه روزهای کرونایی در گفت‌وگو با مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی

در روزهایی که هر خانواده‌ سعی می‌کند از اعضای خود مراقبت کند تا مبادا به ویروس کرونا مبتلا شوند، سازمان‌های حمایتی نیز باید همین نقش را برای مددجویان خود ایفا کنند؛ مددجویانی که هریک به‌دلیل معلولیت یا سرپرستی خانوار، این روزها شرایط سخت‌تری دارند و به حمایت ویژه‌ای نیازمندند.

طبق گفته مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، این استان حدود 300مرکز تجمعی دارد که حدود 12هزار نفر در این مراکز شبانه‌روزی(دولتی، شبه‌دولتی و خیریه) نگهداری می‌شوند.حمیدرضا پوریوسف در گفت‌وگو با شهرآرا، اظهار می‌کند: 25بهمن، اولین دستورالعمل درمورد ویروس کرونا به ما ابلاغ شد و پس از آن نیز بخش‌نامه‌های دیگری در فروردین ابلاغ شد که همه آن‌ها را به‌کار بسته‌ایم. به همین ترتیب، در مدتی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، پذیرش در مراکز شبانه‌روزی، ممنوع شده است. مهدکودک‌ها و مراکز روزانه نیز تعطیل هستند. برای حفظ سلامت مددجویان فعلی، هیچ پذیرشی نداریم. هزارو534سالمند در مراکز بهزیستی داریم که ممکن است با پذیرش مددجوی جدید، در معرض خطر قرار بگیرند، بنابراین تنها درصورت ارائه حکم قضایی، پذیرش خواهیم داشت که بازهم افراد جدید باید قبل از ورود به مراکز، 14روز در قرنطینه بمانند. پوریوسف بیان می‌کند: اقدام بعدی، تهیه اقلام و تجهیزات بهداشتی برای مراکز تحت پوشش بود. به همین منظور سازمان بهزیستی کشور، بیش از 4میلیارد و 100میلیون تومان اعتبار برای مراکز استان ابلاغ کرد تا مراکز برای تهیه تجهیزات بهداشتی ازجمله ماسک، گان و دستکش با مشکل مواجه نشوند.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی اضافه می‌کند: همچنین هماهنگی‌هایی با اتاق بازرگانی و استانداری انجام شده است تا مراکز ما از نظر تأمین مواد ضدعفونی‌کننده دچار مشکل نشوند؛ البته حدود 180میلیون تومان ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و دستکش را سازمان‌های بین‌المللی برای مراکز سالمندان بهزیستی درنظر گرفته بودند که توزیع کردیم.وی با اشاره به اینکه گروه هدف بهزیستی شامل معلولان، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و خیابان، معتادان متجاهر و... است، می‌گوید: مبالغی را از محل مشارکت‌ها برای تهیه بسته‌های حمایتی و حفاظتی بین جامعه هدف توزیع کردیم. همچنین با کمک خیران 12هزار بسته غذایی و معیشتی و 20هزار بسته بهداشتی، بین گروه هدف سازمان بهزیستی، توزیع شد.

پوریوسف بیان می‌کند: سازمان بهزیستی کشور برای برخی خانواده‌های تحت پوشش که شرایط آن‌ها اولویت دارد، اعتباری حدود یک‌میلیارد و 300میلیون تومان درنظر گرفته است. خانواده‌ها، بسته به تشخیص مددکار، بین 300 تا 500هزار تومان دریافت می‌کنند. همچنین بهزیستی استان، 2هزارو500معلول بسترگرا دارد که پیش از عید، مبلغی در کارت آن‌ها شارژ شده است.وی ادامه می‌دهد: دولت، بودجه‌ای ویژه کرونا به ما اختصاص داده است. همین یک‌میلیارد و 300میلیون تومانی که پرداخت شد، از بودجه جاری است که بنیاد مستضعفان به بهزیستی کشور داده است اما بازهم به معنی کمبود نداشتن در مراکز بهزیستی نیست. 560هزار نفر و 170هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند و اگر بخواهیم مبلغ یا اقلامی بین همه آن‌ها توزیع کنیم، دچار کمبود می‌شویم.

کد خبر 16750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد