کرمان|معاون امور اجتماعی بهزیستی کرمان در نشست خبری : 40 هزار کودک از  بهزیستی کرمان خدمات دریافت می کنند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمان در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی با تشریح وظایف سازمانی و عملکرد حوزه معاونت اجتماعی بهزیستی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان محمود منصوری معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمان در این نشست با تشریح فعالیت ها و عملکرد این حوزه گفت :یکی از اهداف مهم این حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و فرزندان مراکز و حمایت از کودکان می باشد .

منصوری با تاکید بر فراهم شدن شرایط مناسب برای رشد و تکامل فرزندان عنوان کرد : باید با آمورش های مناسب از طریق مهدهای کودک شرایط رشد و تکامل زیر بنایی را برای فرزندان فراهم و همچنین کودکانی که بنا به دلایل متعدد نیازمند خدمات ویژه و خاص بوده و شرایط متقاضی وی را دارند که علاوه بر خدمت عمومی باید به نیازهای ویژه آنها هم توجه شود.

وی در تشریح فعالیت های انجام شده در حوزه کودکان گفت  : در حوزه رشد و تکامل همه جانبه کودکان در سطح ملی در این خصوص به صورت منسجم برنامه ریزی شده و با راهبرد کلان ملی عمل نمی شود که به لحاظ داشتن متولیان متعدد که این مهم می طلبد تا رسانه ها با تمرکز جدی براین موضوع زمینه ساز انسجام و برنامه ریزی اصولی و پرهیز از موازی کاری در این حوزه شوند .

معاون امور اجتماعی در ادامه افزود در کل کشور تنها 10% از واجدین شرایط یعنی کودکان صفر تا چهار سال از خدمات آموزشی مهدهای کودک استفاده می کنند که این به نسبت جمعیت آمار بسیار پایین محسوب می شود که اغلب خانواده ها به دلایل مختلف اقتصادی و فرهنگی به ضرورت و اهمیت کسب آموزش در سن بین صفر تا پایان چهار سال و در ارائه تا هشت سالگی توجه قابل قبولی ندارند که باید مورد توجه اصحاب رسانه قرار گیرد .

وی با بیان اینکه پرورش و آموزش کودکان باید در ابعاد جسمی – روحی و اجتماعی به صورت متعادل و همه جانیه انجام شود  عنوان کرد : آموزش در یک بعد خدمت ارزشمندی به کودک نبوده و بی تأثیر است چرا که این آموزشها بایستی همه ابعاد جسمی و روحی کودک را تقویت کرده و مکانهایی همچون خانه های بازی با مهدهای دینی به لحاظ عدم آشنایی کامل متولیان آن به ابعاد مختلف رشدی و آموزشی  در حالت خوش بینانه تنها یک بعد را پرورش می دهند که عملاً  بی تأثیر بوده و شهری برای کودک وجود ندارد و اصحاب رسانه بایستی در آگاه سازی جامعه همکاری وهمراهی موثری  با بهزیستی داشته باشند.

وی در ادامه به تشریح فعالیتهای انجام شده در زمینه فراهم آوردن شرایط پوشش حداکثری واجدین شرایط آموزش در سطح استان پرداخت و با اشاره به تسهیل روند دریافت مجوز مهدهای کودک گفت : علی رغم مشکلات اقتصادی جامعه در سال اخیر آمار استفاده کنندگان از خدمات آموزشی مهدها افزایش  قابل قبول داشته است.

منصوری با بیان اینکه 40 هزار کودک از خدمات بهزیستی استفاده می کنند و مورد حمایت قرار می گیرند اظهار داشت : حدود ده هزار کودک معلول ، 4 هزار کودک بد سرپرست و بی سرپرست ، ، حدود 7 هزار زن به همراه بیش از پنج هزار کودک تحت حمایت بهزیستی هستند.

وی با اشاره به کودکان آزار دیده در خانواده خاطر نشان کرد :  این کودکان خدمات ویژه ای را تحت عنوان خدمات اورژانس 123 دریافت می کنند که از جمله آنان می توان به کودکان آزار دیده جسمی و یا معتاد با هزینه های  سنگین درمانی هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از هزینه های بالای آموزش در مهدها کودک پرسید گفت : هزینه های سنگین مهدهای کودک که هیچگونه تسهیلات و کمکی از سوی دولت دریافت نمی کنند یکی از عوامل این مشکل است که علی رغم این موضوع با بسترسازی مناسبی که توسط بهزیستی به وجود آمده است امکانات موجود متقاضیان فعلی استفاده از خدمات فوق را به خوبی پوشش می دهد .

کد خبر 1651

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد