در کهگیلویه وبویراحمد هیچ معلولی به کرونا مبتلا نشده است

تاکنون هیچ معلولی در استان کهگیلویه وبویراحمد به کرونا مبتلا نشده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد:  مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد گفت: وضعیت مراکز نگهداری و کمپ های ترک اعتیاد در مناطق مختلف استان از زمان شیوع بیماری کرونا روزانه مورد رصد دقیق قرار می گیرند و با توجه به تاکیدهای فراوان مبنی بر رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی در این مراکز ،تاکنون هیچ موردی از ابتلای به این بیماری وجود نداشته است.

دکتر محسن مرادی گفت : از روز سوم اسفند نخستین جلسه و کمیته پیشگیری از بیماری کرونا در سازمان بهزیستی استان تشکیل شد و مهمترین نکته این نشست نیز محدودیت های تردد ، نظارت مستمر و دقیق از مراکز و رعایت پروتکل های بهداشتی هم در ادارات و سایر مراکز اعم بخش دولتی و خصوصی بود.

مرادی یادآور شد: تاکنون دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی به خوبی در همه مراکز و کمپ های ترک اعتیاد در سطح استان عملیاتی شده و ضمن قرنطینه کامل آنها همچنین در این مدت دوماه از بروز بیماری کرونا کمترین میزان تردد در این مراکز صورت گرفته است.

مدیر کل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد تعداد مراکز  نگهداری شبانه روزی اعم از معلولان ذهنی ، جسمی و حرکتی، سالمندان و یا کمپ های ترک اعتیاد در سطح استان را نیز ۳۳ مورد ذکر کرد.

وی همچنین  گندزدایی مداوم و روزانه ساختمان های اداری بهزیستی و مراکز نگهداری و کمپ های ترک اعتیاد در سطح استان برای پیشگیری از بیماری کرونا را از دیگر اقدام های مهم صورت گرفته ذکر کرد.

مرادی تاکید کرد: علاوه بر نظارت و کنترل مراکز تحت پوشش، کودکان کار و خیابانی را بر حسب مسئولیت و تعهد ذاتی سازمان مبنی بر جلوگیری از آسیب های اجتماعی و در راستای سلامت این افراد و خطراتی که آنها در سطح جامعه با درگیری این بیماری ایجاد می کردند نیز اقدام به ساماندهی این کودکان شده و تاکنون بیش از ۲۰۰ بسته غذایی و اقلام بهداشتی بین کودکان کار و خیابانی توزیع شده است.

وی با بیان اینکه از همان روزهای نخست ورود بیماری تمامی مهدکودک های استان اعم از خصوصی و روستامهدها، تعطیل شده اند، گفت: برخی از این مراکز نیز با مشکل تامین و پرداخت اجاره بهای خود مواجه شدند.

مرادی تصریح کرد: با توجه به راه اندازی پویش همدلی در سازمان بهزیستی و رایزنی های صورت گرفته برخی مالکان (موجرها) اجاره بهای خود را به مدت یک تا دوماه به مدیران مهدکودک ها بخشیدند.

وی با اشاره به کاهش شمار معلولان و نرخ معلولیت در استان نیز گفت: تعداد معلولان شناسایی شده و زیر پوشش این نهاد حمایتی از ۱۸هزار نفر به حدود ۱۳ هزار نفر ظرف سال های گذشته کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 16262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد