ارایه تسهیلات کم‌بهره بانکی به مهدهای کودک/مربیان می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند

با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان بهزیستی کشور، نام مهدهای کودک در زمره شغل‌های زیان‌دیده از کرونا قرار گرفته است و مربیانی که در مهدهای کودک شاغل بوده اند، می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری" معصومه محمدی"، سرپرست بهزیستی استان  گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی مهدهای کودک تحت نظارت سازمان، تمامی فعالیت‌های اجرایی 340 مهدکودک استان از اوایل اسفند ۹۸ متوقف و این امر غیرمترقبه سبب زیان دیدن صاحبان و مربیان مهدهای کودک شده است.

محمدی با اشاره به اینکه به منظور کاهش آسیب های وارده و در راستای حمایت از این مراکز، توسط سازمان بهزیستی کشور اقدامات خوبی صورت گرفته، افزود: با پیگیری مستقیم رییس سازمان بهزیستی کشور، نام مهدهای کودک در فهرست نهایی مشاغل زیان دیده ناشی از کرونا قرار گرفت که بر همین اساس بهره مندی از تسهیلات کم بهره بانکی با شرایط قید شده اداره کار و همچنین برقراری بیمه بیکاری برای مربیان شاغل در مهدهای کودک که توسط کارفرما بیمه شده اند، در نظر گرفته می شود.

سرپرست بهزیستی استان  همچنین از اجرای پویش بخشش اجاره مهدهای کودک در روزهای کرونایی خبر داد و خاطر نشان کرد: با کمک مهد ها و کانون توسعه مهدهای استان و رسانه ها ضمن حمایت از این پویش، از صاحبان ساختمان هایی که قسمتی از اجاره بهاء را به مهد بخشیدن با اهداء نشان «حامی کودک» و لوح تقدیر از اهتمام و بذل محبت این مالکین دلسوز قدردانی خواهد شد .
وی  با اشاره به اینکه هدف از این پویش کمک به بقای مهد های کودک خسارت دیده است  افزود: بدین منظوراز تمام مالکان مهد های کودک استان درخواست می شود با پیوستن به این پویش در این امر خدا پسندانه مشارکت نمایند.

کد خبر 16042

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد