اقدامات بهزیستی البرز در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا تشریح شد

دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان در گفتگو با خبرگزاری صداوسیمای البرز اقدامات بهزیستی در زمینه پیشگیری و مراقبت از کرونا ویروس را تشریح کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز ، « دکتر اسدالله حیدری » در خصوص اقدامات صورت پذیرفته در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت : از آنجا که سلامت فردی، خانوادگی و اجتماعی جامعه هدف سازمان بهزیستی برای ما بیشترین اهمیت را دارد و همچنین شکل این بیماری که بیشتر افرادی را که هدف قرار میدهد از جامعه هدف بهزیستی می باشند ، از زمان شیوع ویروس کرونا با برگزاری جلسات متعددجهت پیشگیری و مقابله با این بیماری سعی کردیم هماهنگی لازم را ایجاد نمائیم.

البته گروههای زیادی درگیر این بیماری هستند اما با توجه به حساس بودن وضعیت جسمانی سالمندان، آموزش های لازم به پرسنل آسایشگاه های استان داده شده است و مراکز از وجود پزشک برخوردار هستند. 

دکتر حیدری افزود: با توجه به دستورالعمل های ابلاغ شده توسط سازمان بهزیستی، علاوه بر حقوقی که به آسایشگاه ها تعلق دارد، به مراکز نگهداری شبه خانواده، مراکز ترک اعتیاد و مراکز توانبخشی ونگهداری کمکهای مالی ۵ الی ۱۰ میلیون تومانی شده و مددجویان از سرانه های ۵۰۰ هزار تومانی برخوردار شدند تا در تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی هیچ نگرانی نداشته باشند.

همچنین این مقام مسئول افزود : تا کنون بهزیستی استان البرز ۱۵ میلیارد ریال اعتبار جهت تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی ،ماسک و دستکش در راستای تجهیز جامعه هدف خود هزینه کرده است.

وی اظهار داشت: بر اساس پروتکل های سازمان بهزیستی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، اقدامات مراقبتی در مراکز نگهداری از سالمندان انجام می شود و اقلام بهداشتی اعم از ماسک، مواد ضدعفونی نیز به آسایشگاه ها ارسال شده است، همچنین 6 کارگاه تحت نظارت بهزیستی و با همراهی سازمان صمت البرز در حال تولید ماسک میباشند.

دکتر حیدری تصریح کرد: در راستای اجرای طرح آموزش و مراقبت از کودکان کار، اورژانس اجتماعی بهزیستی در سطح شهر آموزش های لازم را به آنها ارائه داد و اقلام بهداشتی از جمله ماسک، دستکش،محلول ضدعفونی بین ۴۰۰ کودک کار البرز توزیع شد.

مدیر کل بهزیستی استان البرز گفت : اجرای طرح آگاه سازی و آموزش پیشگیری از بیماری کرونا در حاشیه شهرها ، پاتوق‌ها و محل استقرار معتادین کارتن خواب توسط مراکز گذری، ون سنتر، دی آی سی،  تیم‌های ثابت و سیار با خرید لوازم بهداشتی در حال اجراست و خدماتی از قبیل غربالگری علایم  اولیه بیماری ( تب سنجی و ارجاع به مراکز درمانی) ارائه آموزش در زمینه آگاهی از نحوه انتقال، علائم ونحوه پیشگیری از بیماری، ضد عفونی پاتوق‌ها و الونک‌ها با دستگاه، توزیع غذای گرم و آبمیوه یا میوه، توزیع البسه مناسب، تهیه و توزیع بروشور پیشگیری از بیماری کرونا ارائه گردید.

وی افزود: مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی جهت ارائه خدمات مشاوره تخصصی استرس و اضطراب ناشی از بیماری کرونا فعال شد و در این مدت تعداد مشاوران از ۱۰ نفر به ۱۴ نفر افزایش یافت و همچنین افزایش ساعات شیفت‌های کاری به ۳ شیفت از  ۸ صبح تا ۱۲ شب انجام شد.

وی تصریح کرد تمهیدات لازم جهت حضور مشاوران مرکز ۱۴۸۰ در روزهای جمعه و ایام تعطیل اندیشیده شد و کلیه مشاوران این مرکز آموزش‌های لازم پروتکل مشاوره تلفنی جهت نگرانی از شیوع کرونا را فراگرفته اند.

حیدری ادامه داد : همچنین ازآنجایی که شیوع بیماری کرونا سبب ایجاد برخی علائم استرس، ناامنی، اضطراب و ترس در بین اقشار مختلف جامعه شده است و تبعات این بیماری در ابعاد مختلف میتواند برای جامعه بسیار زیاد و آسیب زننده باشد سازمان بهزیستی اقدام به راه‌اندازی سامانه خودارزیابی روانشناختی در بحران ویروس کرونا نمود و نظر دارد تا به صورت هوشمند افراد جامعه را در این شرایط بحرانی ، از نظر وضعیت روانشناختی، غربالگری نماید و توصیه های لازم را ارائه دهد که هموطنان عزیز میتوانند برای استفاده از این سامانه به آدرس CORONA.BEHZISTI.IR مراجعه نمایید.

مدیر کل بهزیستی استان البرز در پایان خاطر نشان کرد : در حوزه پیشگیری حدود ۱۲۰ کمپ ترک اعتیاد و در حوزه توانبخشی ۷۱ مرکز شبانه روزی داریم و در حوزه اجتماعی ۲۲ مرکز شبه خانواده کودکان بی سرپرست را نگهداری می کنند و روزانه نظارت های بهداشتی لازم بر آنها از جمله ضدعفونی و گندزدایی فضای داخلی و بیرونی ، تب سنجی و همچنین اخذ اطلاعات از وضعیت سلامت افراد مقیم و خدمت گیرنده از دیگر اقدامات اداره کل بهزیستی استان بوده است.

کد خبر 15649

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد