با دو رویکرد عمومی و خاص باید برا پسا کرونا برنامه ریزی کرد

شانزدهمین جلسه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا با حضور مدیرکل و اعضاء شورای معاونین بهزیستی استان کرمان و همچنین اعضاء کمیته پیشگیری و کنترل ویروس کرونا شنبه 16 فروردین در سالن شهید ارشاد بهزیستی استان کرمان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان ، عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی با تاکید بر ادامه کنترل و نظارت دقیق بر مراکز شبانه روزی همچون ماه گذشته ؛ گفت : با توجه به اعلام مراجع علمی و تخصصی شیوع ویروس کرونا اگر رشد نداشته باشد ، سیر نزولی هم ندارد. بنابراین باید با دقت و حساسیت همچون گذشته مراکز شبانه روزی مراقبت شوند.
وی با بیان اینکه پی آمدهای اقتصادی – اجتماعی کرونا بسیار گسترده است ؛ اظهار داشت : بهزیستی باید در حوزه مسائل اجتماعی با دو رویکرد عمومی و خاص برای این مسائل برنامه و طرح داشته باشد و از هم اکنون باید برای پسا کرونا برنامه های عملیاتی طراحی کرد .
ایشان در تشریح رویکرد عمومی که بهزیستی باید در پسا کرونا به آن بپردازد ، یاد آور شد : خانه نشینی و فاصله گذاری اجتماعی به لحاظ روحی و روانی پی آمدهای ناخوشایندی چون افسردگی ، پرخاشگری ، ناامیدی و خشونت را افزایش می دهد که این پی آمدها در بین همه سطوح و طبقات خانوادگی و اجتماعی فراگیر می شود . باید مهارت های زندگی را از طریق فضای مجازی به درون خانه ها ببریم .

صادق زاده طراحی برنامه های خاص برای گروه های هدف را از دیگر ضروریات دانست و افزود : جمعیت هدف تحت حمایت چه در خانه و چه در مراکز نیز به طراحی برنامه های خاص نیاز دارند؛ چراکه این قشر آسیب پذیرترین افراد جامعه هستند .
مدیرکل بهزیستی استان کرمان برگزاری برنامه های شاد و متنوع برای افراد مقیم مراکز را از دیگر ضروریات نام برد و بر تهیه و تنظیم برنامه های کاربردی و اصولی توسط اعضاء کمیته پیشگیری و کنترل ویروس کرونا  برای مراکز و خروج کارکنان و افراد مقیم از روزمرگی و افسردگی تاکید کرد .
صادق زاده با اشاره به سیل اخیر در شهرستان های جنوبی و شرق استان از پرداخت ٣میلیارد ریال از اعتبارات بهزیستی و مشارکت های مردمی به این مددجویان تحت حمایت خبر داد و گفت : جبران خسارات وارده به مددجویان و افراد دارای معلولیت تحت حمایت  در این مناطق از جمله خسارت به مسکن ، دام باید مانند سایر شهروندان از  بخش های دولتی مطالبه گری شود و این مهم بر عهده بهزیستی است .
در ادامه بعد از ارائه گزارش اقدامات کمیته پیشگیری و کنترول ویروس کرونا توسط علیرضا احمدی پور دبیر کمیته ، تشکیل کانال آموزشی ویژه کارکنان مراکز دولتی و غیر دولتی – روانشناسان و مددکاران با برگزاری آزمون – ادامه شیفت های ۱۴ روزه  تا بیستم فروردین – ادامه برگزاری جلسات عمومی و  اختصاصی مناطق ۶گانه به صورت وبینار تصویب شد.

کد خبر 15527

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد