در رسانه|298  تماس مردم همدان با ۱۴۸۰ برای استرس های ناشی از کرونا

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان با بیان این که از ابتدای فروردین تا کنون ۴۹۸ بار زنگ مرکز خدمات مشاوره روانشناختی ۱۴۸۰ به صدا درآمده است، بیان کرد: از این تماس ها ۲۹۸ مورد مربوط به استرس ناشی از کرونا، ۱۱۲ تماس پیرامون تشخیص اختلال اضطراب و استرس و مابقی در زمینه های دیگر بوده است.

امیر کوکائیان در گفت و گو با خبرنگار قلم با بیان این که ارتقا سلامت اجتماعی از رسالت های سازمان بهزیستی است، عنوان کرد: در فضای به وجود آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا صدای مشاور ۱۴۸۰ علاوه بر ارائه خدمات روانشناختی در حوزه های مختلف به صورت ویژه جهت کاهش استرس و اضطراب ناشی از بروز این بیماری ارائه خدمت می کند بدین ترتیب در حال حاضر همه روزه خط مشاوره ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ به صورت اختصاصی به مشکلات روان‌شناختی مثل استرس و اضطراب در زمینه ویروس کرونا می‌پردازد.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان با بیان این که از ابتدای فروردین تا کنون ۴۹۸ بار زنگ مرکز خدمات مشاوره روانشناختی ۱۴۸۰ به صدا درآمده است، بیان کرد: از این تماس ها ۲۹۸ مورد مربوط به استرس ناشی از کرونا، ۱۱۲ تماس پیرامون تشخیص اختلال اضطراب و استرس و مابقی در زمینه های دیگر بوده است.

این مسئول با تاکید بر این که خط ۱۴۸۰ در همه شهرستان‌ها و روستاهای استان به صورت رایگان قابل دسترس است، تصریح کرد: مرکز پاسخگوی سوالات هم استانی ها در خصوص کودکان و نوجوانان، مسائل تحصیلی، تربیتی، خانوادگی و ازدواج خواهند بود.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان در بخش پایانی این گفت و گو با تاکید بر این که مشاوران خط ۱۴۸۰ در سه شیفت ارائه خدمات می کنند، اظهار کرد: در هر شیفت، ۴ کارشناس ارشد رشته مشاوره فعالیت دارند که پیش از فروردین ماه سال جاری به صورت مجازی آموزش های لازم در زمینه کرونا به آن ها آموخته شده است.

خبرنگار شکیبا کولیوند

کد خبر 15232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد