در رسانه| سامانه ۱۴۸۰ آماده پاسخگویی به سوالات کرونایی در شرایط بحرانی

با شیوع ویروس کرونا اختلال روانشناختی و وسواس فکری عملی افراد جامعه بیشتر شده که در شرایط بحرانی، مشاوران و کارشناسان پیشگیری بهزیستی همدان از طریق سامانه ۱۴۸۰ مشاوره و به سوالات کرونایی پاسخ می دهند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان  در گفتگو با خبرنگار عصر همدان, در خصوص مشاوره رایگان تلفنی خط ۱۴۸۰ در زمینه کاهش اضطراب کرونا اظهار کرد: با شایع شدن این ویروس اختلال روانشناختی و وسواس فکری عملی افراد جامعه برای شستشو و تنظیف بیشتر شده که در این زمینه مشاوران و کارشناسان پیشگیری بهزیستی همدان مشاوره رایگان ارائه می دهند.

وی افزود: با شیوع این بیماری مشاوران خط ۱۴۸۰ بهزیستی استان همدان اضطراب افراد برای ابتلای کرونا و اختلال خود بیمارانگاری در شرایط بحران را در زمان رواج هر نوع حادثه و بلایای طبیعی، نه فقط ویروس کرونا، مورد مشاوره قرار می دهند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان ادامه داد: یک بخش از صدای مشاوره ۱۴۸۰ برای این موضوع تقویت شده تا با پاسخ سوالات، مراجعین بتوانند در این برهه سطح اختلال افراد را کاهش دهند.

کوکاییان با بیان  اینکه سامانه ۱۴۸۰ همچنان پاسخگوی نیازهای مشاوره ای شهروندان در زمینه ازدواج، مشاوره پیش از ازدواج، اعتیاد، مشکلات خانوادگی، تربیت فرزندان و موضوعات تحصیلی است، تصریح کرد: در حال حاضر نیز این خط پاسخگوی سوالات مردم در زمینه کاهش اضطراب ناشی از بحران ویروس کرونا توسط کارشناسان صدای مشاوره است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر خط  ۱۴۸۰، مراکز مشاوره خصوصی دیگری نیز زیرنظر مرکز مشاوره دولتی واقع در میدان بعثت- خیابان قهرمانی با رعایت نکات بهداشتی، خدمات مشاوره ای حضوری را به شهروندان ارائه خواهند داد.

کوکاییان یادآور شد: خط ۱۴۸۰ با ۸ کابین فعال در نوبت صبح و ۸ کابین فعال در نوبت بعدازظهر، از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ به همشهریان خدمات مشاوره در  ارتباط با شیوه های کاهش، کنترل و مهار استرس و اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا ارائه می دهد.

کد خبر 14754

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد