نحوه محاسبه شهریه مهدهای کودک در شرایط به وجود آمده ناشی از تعطیلی مهدهای کودک بر اثر بیماری کرونا ویروس اعلام شد

سعید بابایی مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، طی بخشنامه ای «نحوه محاسبه شهریه مهدهای کودک در شرایط به وجود آمده ناشی از تعطیلی مهدهای کودک بر اثر بیماری کرونا ویروس» را به مدیران کل بهزیستی استان ها، ابلاغ کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل متن این بخشنامه به شرح زیر است:

مدیرکل محترم بهزیستی استان

موضوع: شهریه مهدهای کودک در ایام تعطیلی ناشی از بیماری کرونا ویروس

با سلام واحترام با عنایت به تماسها و پیگیریهای متعدد همکاران محترم اسـتانی در خصوص نحوه محاسبه شهریه مهدهای کودک در شـرایط به وجود آمده ناشی از تعطیلی مهدهای کودک در اثر بیماری کرونا ویروس و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا موارد زیر جهت آگاهی واقدام لازم ارسال می گردد:

۱) بر اساس ماده۳ قرارداد دریافت خـدمات رشـد وتکامل همه جانبه در مهـدهای کودک، منعقده فیمابین والدین و مدیر مهدکودک، مدت قرارداد مشخص شده است.

۲) بـا توجه به ادامه دار شـدن تعطیلی مهـدهای کودک از سوی دولت(تعطیلی بیش از یـک مـاه)، هریـک از طرفین قرارداد(مهدکودک و اولیا) میتوانند وفق ماده ۹ قرارداد(حوادث غیرمترقبه) نسبت به پایان قرارداد اقدام نمایند.

۳) مطابق بند۲ ماده۸ قرارداد(موارد فسـخ قرارداد و خاتمه دادن به آن)، والـدین میتوانند با توجه به شـرایط پیش آمده نسبت به فسخ قرارداد برای ماههای آتی اقدام نمایند. با شرایط زیر:

- می بایست تصمیم خود را به صورت مکتوب به مدیریت مهدکودک اعلام نمایند.

- ملزم به پرداخت شهریه مهدکودک در ماههای قبلی می باشند.

اگر در اسـتانی در روزی از ماه اسفند بر اساس اعلام قانونی، مهدهای کودک باز بوده وارائه خدمت نموده باشند، براساس همین بند دریافت شـهریه اسـفند ماه بلامانع میباشد. (تبصره۱ ماده قرارداد تصـریح شده است که هزینه اسـتفاده از خـدمات به صورت کمتر از یـک ماه معادل یک ماه حساب میگردد.)بـدیهی است دریافت این شـهریه شامل خـدمات مازاد شامل ساعات اضافه خدمت، صبحانه، میان وعده، ناهارو همچنین فوق برنامه نمیباشد.

با عنایت به موارد فوق با توجه به مشـکلات اقتصادی ایجاد شده برای مهدهای کودک در اثر تعطیلیهای اعلام شده، شایسـته است خانواده های محترم و صاحبان امتیاز مهـدهای کودک ضـمن رعایت اصل انصاف وپشتیبانی ازیکدیگر در این شرایط حساس و بحرانی به وجود آمـده نسـبت به همکاری و همیاری اقـدام نمایند.

سازمان بهزیستی نیز درپی آن است تا از طریق رای زنیهای درون وزارتخانه ای و فراتر ازآن نسبت به تسهیل در امر اداره مهدهای کودک در ماههای پیش رواقدام نماید.

توفیق روزافزون شما را از خداوند متعال خواهانم.

                                                                                    سعید بابایی مدیرکل امور کودکان و نوجوانان

کد خبر 14590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد