مدیرکل کار آفرینی و اشتغال بهزیستی کشور؛
شبکه سازی حلقه مفقوده کارآفرینی در کشور است

مدیرکل کار آفرینی و اشتغال بهزیستی کشور گفت: ما در ادبیات کارآفرینی کشور یک حلقه مفقوده داریم و این حلقه مفقوده که نقطه ضعف کشور است، بحث شبکه سازی است.

رضا دهقان در آیین آغاز نمایشگاه و فروشگاه دایمی تولیدات جامعه هدف بهیستی در استان یزد گفت: هر فعالیت جدید که منجر به تغییر رفتار در جامعه شود، کار آفرینی  است.

وی افزود: ما در این خصوص گفتمان نداریم و باید با هم صحبت کنیم و اگر ادبیات مشترک برای خودمان تعریف کنیم و شبکه سازی کنیم آنوقت می توانیم  بی نیاز از دنیا باشیم.

وی ضرورت کار آفرینی را توجه به مصادیق همکاری، همدلی، همگنی و همزبانی دانست و گفت: در صورتیکه مرزها را وابسته به جنس، معلولیت و غیره... نکنیم، موفق خواهیم بود.

مدیرکل کار آفرینی و اشتغال بهزیستی کشور با اشاره به ظرفیت بالای کارآفرینی در بهزیستی گفت: بهزیستی یک ظرفیت فوق العاده دارد و آن محصولاتی است که به بهترین کیفیت توسط جامعه هدف تولید می شود اما آن محصولات نیاز به تجاری سازی دارد.

وی افزود: ظرفیت بهزیستی در استانها موسسات غیردولتی هستند که حلقه واسط بخش غیردولتی و بخش خصوصی هستند.

دهقان  با اشاره به تسهیلات بهزیستی در حوزه اشتغال گفت: در حوزه اشتغال با نگاه اشتغال پایدار اولین قدم اساسی افزایش اعتبارات بانکی بود که خوشبختانه تا سه برابر افزایش پیدا کرد و امسال اعتبارات تبصره بند «ب» ماده ۱۶ قانون بودجه کشور از ۵۰۰ میلیارد در سال گذشته به یک میلیارد و 500 تومان افزایش یافت.

وی افزود: سال آینده این اعتبارات به ۲ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان با بازگشت 7 ساله افزایش می یابد.

مدیرکل کار آفرینی و اشتغال بهزیستی کشور سقف تسهیلات پرداختی را ۵۰ میلیون تومان دانست و گفت: در بخش کارفرمایی برای ۵ نفر حدود ۲۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود که در تعامل با بانک مرکزی تلاش داریم در حوزه کارفرمایی این وضعیت از کارگاه‌های ۵ نفره به ۲۰ نفره برسانیم که سقف تسهیلات به یک میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات کارفرمایی از محل صندوق توسعه ملی گفت: از محل صندوق توسعه ملی نیز ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت کارفرمایی و خویش فرمایی قابل عرضه است و این تسهیلات برای سازمان بهزیستی به دلیل خاص بودن جامعه هدف عموماً تسهیلات کم بهره و ۴ درصدی است.

کد خبر 13822

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد