واگذاری پروژه بزرگ مسکن مددجویان در کشور/ ۵۸ واحد به مددجویان بهزیستی واگذار شد

وارثی عنوان کرد: ۱۶۷۳ واحد مسکونی در سطح کشور به صورت نمادین افتتاح می شود که از این تعداد ۵۸ واحد سهم استان قزوین می باشد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین ، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان در آئین واگذاری همزمان هزار و ۶۷۳  واحد مسکونی به معلولین و مددجویان تحت پوشش بهزیستی کشور که از طریق ویدئو کنفرانس با حضور قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، بیان کرد: ۱۶۷۳ واحد مسکونی در سطح کشور به صورت نمادین افتتاح می شود که از این تعداد ۵۸ واحد سهم استان قزوین می باشد.

وی گفت: این واحدها شامل ۲۰ واحد شهری و ۳۸ واحد روستایی است که سهم شهرستان قزوین ۱۸ واحد است که ۱۰ واحد شهری و ۸ واحد روستایی می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: همچنین سهم شهرستان البرز ۱۵ واحد، سهم شهرستان آبیک ۳ واحد روستایی، سهم شهرستان تاکستان ۱۰ واحد روستایی، سهم شهرستان بویین ۱۲ واحد روستایی می باشد.

وارثی عنوان کرد: این واحدها در راستای حمایت از گروه های هدف سازمان بهزیستی کشور، جامعه دو معلولی و دو معلول بیشتر، زنان سرپرست خانوار و معلولین سرپرست خانوار ساخته شده است.

وی با اشاره به ساخت و تحویل واحدهای مسکونی به جامعه هدف بهزیستی استان افزود: ۳ هزار و ۹۰۲ واحد از ابتدای نهضت ملی برای مددجویان جامعه هدف ساماندهی شده که۲ هزار و ۳۲۱ واحد تا کنون به خانواده ها تحویل داده شده و ۱۵۱ واحد تا پایان سال آینده با همت و تلاش سازمان مسکن و شهرسازی تحویل مددجویان خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در حوزه خانواده های دو عضو معلول شهری، در سطح استان، ۲۵۵ خانواده واجد شرایط شناسایی شده که پس از ساماندهی ۲۰۶ واحد واگذار و ۴۹ واحد در دست اقدام است.

وارثی اضافه کرد: در مسکن خانوارهای دارای حداقل دومعلول روستایی۱۲۸ خانواده شاسایی شده و ۷۰ واحد واگذار شده که ۳۹ واحد در دست اقدام و مابقی در حال مقدمات شکل گیری و تشکیل پرونده برای ساخت و ساز است.

این مسوول با اشاره به اعتبارات ساخت مسکن معلولین ادامه داد: اعتبارات این امر از طریق تسهیلات بانکی چهاردرصدی و سهم مشارکت خانواده و نیز حمایت بلاعوض بهریستی و خیرین تامین شده است.

وی خاطرنشان با اشاره به افتتاح طرح های بهزیستی در ایام دهه فجر سالجاری خاطرنشان کرد: کل افتتاح بهریستی استان، ۱۸ افتتاحیه در حوزه های اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری برای جامعه هدف معلولین است که از این تعداد سهم حوزه مسکن ۵۸ واحد می باشد. با نگاه اشتغالزایی، خدمات توانبخشی، مهادکودک، مراکز مشاوره و فعالیت های جاری سازمان در استان که قسمت عمده این فعالیت ها صرفا از طریق خیرین و مردم بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: پروژه های بزرگی که در این ایام در حال افتتاح و بهره برداری می باشد، بیش از ۳۹ میلیارد تومان اعتبار داشته که تامین این اعتبارات از منابع دولتی و خیرین و مشارکت مردمی بوده است.

وارثی با اشاره به پروژه بزرگ استان در حوزه بهزیستی گفت: پروژه کلنگ زنی مرکز نگهداری فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست که توسط موسسه مشیز اجرا می شود از پروژه های بزرگ استان می باشد و بناست ظرف مدت ۱۸ ماه ساخته شود

کد خبر 13577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد