قزوین | آغاز کارگاه کشوری طرح مدیریت مورد معتادان بی بضاعت در قزوین

کارگاه آموزشی توجیهی طرح مدیریت موردی معتادان بی بضاعت روز سه شنبه با حضور دکتر براتی معاون پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی و با شرکت کارشناسان اعتیاد و مددکاران اجتماعی 22 استان کشور در قزوین آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین ، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی در این کارگاه گفت: این نخستین کارگاه دو روزه توجیهی آموزشی است که در روز اول ویژه کارشناسان اعتیاد و روز دوم برای مددکاران اجتماعی بخش خصوصی برگزار می‌شود.
علیرضا وارثی افزود: در سال گذشته طرح مدیریت موردی اولین بار در قزوین اجرا شد و امسال به ۲۲ استان تسری یافته است.
وی اضافه کرد: این طرح با چهار هدف شامل تکمیل جریان ترک اعتیاد، تقلیل احتمال عود و بازگشت به مصرف، کمک به جامعه پذیری معتادان و توجه به مشارکت خانواده در کمک به معتاد به دنبال اثربخشی است.

وارثی با اشاره به بخشی از خدمات این اداره کل در حوزه ترک اعتیاد و پیشگیری از مصرف مواد مخدر گفت: مراکز گذری ترک اعتیاد استان در سال ۹۵ از دو به پنج مرکز و مراکز سرپناه شبانه از یک به سه مورد افزایش یافت.
وی اظهار داشت: در طرح دادگاه درمان مدار نیز قزوین جزو چهار استان برتر کشور بوده و با همکاری دستگاه قضائی تاکنون ۲۸۴ مورد را بررسی کرده است.
مدیرکل بهزیستی قزوین افزود: همچنین یک مرکز اقامتی ویژه بانوان با ظرفیت ۵۰ نفر در استان فعال است و مراکز اقامتی نیز از ۲۰ به ۲۳ مورد افزایش داشته است.
وارثی افزود: همچنین باشگاه مثبت نیز با شناسایی ۶۹ بیمار مبتلا به اچ آی وی در استان فعالیت می‌کند.

کد خبر 1343

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد