وحدت رویه در تفسیر و اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان تحت سرپرست

به منظور بررسی و رفع چالشهای موجود در تفسیر و اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوان بی سرپرست و بدسرپرست و ایجاد وحدت رویه در اجرای این قانون ،درمراسمی یکشنبه 13 بهمن ماه همزمان با دومین روز ازایام ا..دهه مبارک فجر، نشست هم اندیشی مسئولین اداره کل بهزیستی و دستگاه قضایی استان گلستان با حضور دکتر غفاری-مدیرکل بهزیستی ، رئیس دادگستری استان و معاونین و روسای این دو دستگاه برگزارشد.

درابتدای این جلسه مدیرکل بهزیستی استان به تشریح فعالیتها ،خدمات و اقدامات صورت گرفته توسط سازمان بهزیستی در حوزه نگهداری و مراقبت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز نگهداری،خانواده و حمایت از این عزیزان پس از ترخیص پرداخت.

دکتر غفاری در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات موجود در روند فرزندخواندگی و نگهداری این کودکان در مراکزتحت نظارت بهزیستی  ابراز امیدواری نمود با هماهنگی ، همکاری و نشست های مشترک دو دستگاه قضایی و سازمان بهزیستی به خوبی می توان به وحدت رویه در تفسیر و اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوان بدسرپرست و بی سرپرست دست یافت.

وی بابیان اینکه هم اکنون 248 کودک در مراکز بهزیستی نگهداری و مراقبت می شوند  خاطر نشان کرد:در حال حاضر 22 خانه کودکان و نوجوانان ، 2 خانه تربیتی و یک شیرخوارگاه دراستان وجود دارد که پس از پذیرش و معرفی این کودکان از سوی مراجع قضایی به این خانه ها ، امور درمانی و سلامت،تحصیلی ،مددکاری (جهت پیوند کودک با خانواده)،اخذ مدارک هویتی ،امور فرهنگی رفاهی و تامین امنیت روانی و عاطفی برای این عزیزان ارائه می شود

دکتر غفاری با اشاره به رویکرد خانواده محوری سازمان بهزیستی و نگهداری کودکان در کانون گرم خانواده گفت:   در سال گذشته 271 کودک  به خانواده های نسبی و سببی واگذار شدند ،این درحالی ست که  : از ابتدای امسال تاکنون 298 کودک به این خانواده ها واگذار شدند که این روند  تاپایان سال  ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان در پایان افزود: سازمان بهزیستی ماهیانه مبلغ420هزار تومان به مراکز و مبلغ 370هزار تومان به خانواده ها به منظور نگهداری هر کودک پرداخت می کند.

 خانه کودکان و نوجوانان مکانی است که کودکان از زمان پذیرش تا سن 18سالگی به صورت موقت یا دائم به تفکیک سن و جنس و با هدف فراهم شدن زمینه انتقال موقت یا دائم این عزیزان به خانواده و جامعه ،مورد مراقبت وپرورش قرارمی گیرند.

خانه تربیتی به مکانی اطلاق می شود که خدمات تخصصی روانپزشکی ،روانشناسی ،مددکاری و مشاوره ای برای کودکان دارای رفتارهای نابهنجار ارائه می دهد تا با درمان ورفع مشکلات رفتاری این کودکان ،زمینه ورود آنها را به خانواده و یا خانه های کودکان و نوجوانان فراهم نمایند.

کد خبر 13246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد