بهزیستی طرح شناسایی اختلالات ژنتیک در افراد معلول را اجرا میکند

زنجان | مدیر بهزیستی شهرستان زنجان از آغاز طرح شناسایی اختلالات ژنتیکی در افراد معلول تحت پوشش بهزیستی خبرداد و گفت :این طرح جهت پیشگیری از تولد نوزادان معلول و کاهش معلولیت در جامعه اجرا می شود .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان زنجان سید رزاق منافی با اشاره به فعالیت و ارائه خدمات در دومرکز مشاوره ژنتیک تحت نظارت بهزیستی شهرستان زنجان به صورت یک مرکز دولتی و یک مرکز غیر دولتی  اظهار کرد : طرح شناساسی اختلالات ژنتیکی در افراد معلول تحت پوشش به صورت پایلوت با سهم 300نفر در شهرستان زنجان آغاز شده است .

وی عنوان کرد :   این برنامه با هدف پیشگیری از تکرار معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیکی ، تعیین میزان شیوع معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیکی و شناسایی اختلالات ژنتیکی و همچنین آگاهسازی همه اعضای  خانواده دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی ، اجرا میگردد .

وی همچنین بیان کرد هرچند سهم شهرستان زنجان در اجرای این طرح 300 نفر بوده ولی با  ارجاعات صورت گرفته از طریق کمیسیون توانبخشی تاکنون 423نفر از خانواده های دارای معلولیت در این برنامه شناسایی و جهت انجام مشاوره ژنتیک معرفی گردیده اند و ازاین تعداد 52نفر جهت انجام بررسی های تخصصی تر به آزمایشگاه ارجاع گردیده اند و اعتباری بالغ بر پانصد و بیست میلیون ریال هزینه گردیده است.

سید رزاق منافی افزود : در 9 ماه سال جاری بیش از 1 هزار و 100 نفر ازخدمات مشاوره ژنتیک در شهرستان زنجان بهره مند شده اندکه از این تعداد 536 نفر جهت بررسی های بیشتر به آزمایشگاه ارجاع گردیده اند و مبلغ دو میلیارد و دویست وهفتاد میلیون ریال جهت   انجام آزمایشات تخصصی هزینه گردیده است .

کد خبر 12780

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد