جلسه شورای اداری در بهزیستی شهرستان کرج برگزار شد

در این جلسه که ۵ ساعت به طول انجامید به صورت تخصصی مشکلات حوزه های توانبخشی ، اجتماعی ، پیشگیری ، مشارکت و پشتیبانی بهزیستی شهرستان کرج مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : روز سه شنبه ۲۴ دی ماه جلسه شورای اداری در بهزیستی شهرستان کرج با حضور دکتر " اسدالله حیدری " مدیر کل بهزیستی استان البرز ، معاونین تخصصی ، مدیر ، معاونین ، مسئولین مراکز بهزیستی شهرستان کرج در محل دفتر مدیریت این شهرستان برگزار شد.

این جلسه در ابتدا با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز شد و "علیرضا فتاح پور" مدیر بهزیستی شهرستان کرج ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به همه مدعوین با بیان مسائل و مشکلات اداره بهزیستی کرج از همکاران ستاد و مدیر کل بهزیستی استان مشورت و همفکری برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به جامعه هدف را خواستار شد.

در این جلسه که ۵ ساعت به طول انجامید بصورت تخصصی مشکلات حوزه های توانبخشی ، اجتماعی ، پیشگیری ، مشارکت و پشتیبانی بهزیستی شهرستان کرج مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

دکتر حیدری در پایان این جلسه طی سخنانی اظهار داشت : خدا را شاکرم در هر کجا بحث رتبه بندی و مقایسه بین ادارات و سازمانها بوده است بهزیستی استان در چند سال گذشته جز دستگاههای برتر معرفی شده است.

مدیرکل بهزیستی افزود : در جشنواره شهیدرجایی ، مبحث اشتغال ، حوزه پژوهش و آموزش، دولت الکترونیک ، تکریم ارباب رجوع ، اوقات فراغت جوانان ،اقامه نماز ،ازدواج جوانان ،عفاف و حجاب و همچنین کمک رسانی به سیل زدگان دستگاه برتر بوده ایم و این بیانگر صداقت و تلاش شما عزیزان هست که باید ارج گذاشته شود و زحمات کارکنان بهزیستی با هیچ پاداش و ارزش مادی قابل سنجش نیست و همینجا از همراهی ، همکاری و دلسوزی شما سپاسگزارم ، بهرحال این را پذیرفته ایم که مددکار هستیم و به جنبه های انسانی و کمک به همنوعان فکر میکنیم نه به مسائل مادی و این فرصت را مغتنم میدانیم برای اینکه بتوانیم به انسان های دردمند خدمتی داشته باشیم که خداوند را برای این فرصت و زمانی که به ما عطا کرده شکرگزاریم.

استان البرز با ۹۰۰ هزار حاشیه نشینی که در خود جای داده است دارای آسیبها و مسائل اجتماعی زیادی است اما با این حال سازمان بهزیستی با همکارانی ایثار گر یک دستگاه پویا و فعال در این زمینه است.

مدیرکل بهزیستی استان گفت : سازمان بهزیستی در راستای ایجاد فضایی شفاف شروع به انتشار اطلاعات مستند خود نموده تا با ایجاد سازمان شیشه ای بیش از پیش حمایت های اجتماعی را افزایش دهد ، هر سازمانی که اعتماد مردم را نداشته باشد در آستانه ورشکستگی است باید تلاش شود سرمایه اجتماعی را با تنظیم و بهبود روابطمان حفظ کنیم و گسترش دهیم.

دکتر حیدری گفت : در خصوص جلب و جذب مشارکتهای مردمی باید شکل سنتی را کنار بگذاریم در مجاورت شهرستان های ما شهرک های صنعتی وجود دارد و افراد متمکن ، سرمایه گذار و کارخانه دار هستند و باید مشارکت استان البرز خیلی قوی تر و جدی تر از این باشد و با توجه به شرایط موجود اقتصادی با برنامه ریزی سازمان یافته مردم از ظرفیت خیرین گرانقدر برای بالا بردن جلب مشارکت اقدام گردد خیرین البرزی این ظرفیت را از خود نشان داده اند که میتوانند در همه حال یار و یاور مددجویان بهزیستی باشند.

بحث تکریم و رضایتمندی ارباب رجوع یک مسئله حیاتی برای ما هست که باید با روی گشاده پذیرای آنها باشیم و مددکارانمان رفتار انسانی را سرلوحه کارشان قرار دهند بسیاری از افرادی که به ما مراجعه میکنند با رفتار خوش متقاعد خواهند شد و دفتر کارمان را با رضایت ترک خواهند کرد.

ما باید بعنوان مددکار اجتماعی در خدمت مردم باشیم ، فلسفه حضور ما در اداره خدمت به خلق خداست و در این شرایط سخت اقتصادی توجه معنوی و ارتباط عاطفی می تواند خیلی از مسائل را حل کند بنابراین مددکار اجتماعی با روح انسان و عواطف انسانی باید مواجه شود و باید قدرت اقناع داشته باشد و یک شنونده خوب باشد که فرد بتواند در مقابلش مسائل را بیان کند و باعث آرامش مددجو شود.

بهزیستی بعنوان  یکی از دستگاههای کاهش دهنده و کنترل کننده آسیب ها در اجتماع است، امروزه متاسفانه بحث اعتیاد یکی از اساسی ترین مباحث جامعه ما و جوانان ماست ، تاکید ما بر این هست که وضعیت مراکز اقامتی میان مدت بهبود پیدا کند و هرساله کمبودها و نقایص آنان برطرف شود و باید تلاش نمایند به نقطه مطلوب در ارائه خدماتشان برسند.

مدیرکل بهزیستی اظهار داشت البته تاکید ما بر نظارت حداکثری بر کلیه مراکز تحت پوشش بهزیستی میباشد تا دستورالعمل ها و پروتکل های ابلاغی را رعایت نمایند و از استاندارهای لازم برخوردار باشند و تلاش نمائیم تا در گزینش صلاحیت شرکای کاریمان بررسی لازم صورت پذیرد تا از بوجود آمدن مشکلات آتی جلوگیری شود.

ما باید ارائه خدمات سازمان رامورد بررسی و بازنگری مجدد قرار دهیم و تا جایی که امکان دارد این فرایندها در جهت افزایش رضایتمندی مردم کوتاه گردد و پیشنهاد میکنم به صورت پایلوت اصلاح فرایند ها را از مرکز شهید صدوقی آغاز نمایید.

کد خبر 12602

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد