۸ مرکز ترک اعتیاد در لرستان تعطیل شدند/ مشکل جذب پزشک در بروجرد

معاون اداره کل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه امسال ۸ مرکز ترک اعتیاد در سطح استان تعطیل شده است، گفت: در بروجرد با مشکل جذب پزشک در کمپ‌های ترک اعتیاد مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ابتسام داشی در شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان در محل فرمانداری بروجرد گفت: مراکز ترک اعتیاد در حال ایجاد و گسترش هستند و اقدامات اساسی که باید انجام شود این است که مراکز غیرمجاز را رصد و برای پلمب آنها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در راستای جمع آوری معتادین متجاهر بهترین غربالگری در سطح لرستان متعلق به بروجرد بوده است، تصریح کرد: طبق مرکز ماده ۱۶، سرانه نگهداری و اقامت اجباری در ۴ ماهه آخر سال جاری ۱۰۰ نفر است که به تمامی ادارات بهزیستی استان ابلاغ شده است متناسب با ظرفیت معتادین متجاهر را به این مرکز ارجاع دهند.

معاون اداره کل بهزیستی لرستان افزود: در سال‌های گذشته ۲۰ مرکز ترک اعتیاد در بروجرد وجود داشت که تنها ۳ مرکز آن دارای مجوز بود؛ از سال ۹۶ اعلام کردیم افرادی که تخصص لازم دارند طبق استانداردهای موجود می‌توانند مبادرت به ایجاد کمپ ترک اعتیاد کنند و از بهزیستی مجوز فعالیت دریافت کنند.

داشی ادامه داد: از ۲۰ مرکز ترک اعتیاد در سال ۹۶، ۸ کمپ مجوز فعالیت گرفتند و موافقت اصولی آنها نیز صادر شد که البته همه ضوابط را رعایت کرده بودند و فقط نمی‌توانستند پزشک جذب کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۷ مرکز ترک اعتیاد در لرستان وجود دارد، تاکید کرد: در سطح لرستان به جز در بروجرد هیچ گونه مشکلی در جذب پزشک مراکز ترک اعتیاد نداریم.

معاون اداره کل بهزیستی لرستان با اشاره به پایین بودن سطح کیفیت خدمات در مراکز ترک اعتیاد لرستان، افزود: اعتبارات بهزیستی اندک است و نمی‌تواند در جذب پزشک و یا مواردی مشابه آن به مراکز ترک اعتیاد کمکی کند به طوریکه امسال ۸ مرکز ترک اعتیاد تا کنون در سطح استان تعطیل شده است.

کد خبر 12513

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد