بهره مندی 60 هزار نفر در مناطق حاشیه از خدمات بهزیستی استان

کمیته تخصصی بررسی مسائل و مشکلات مربوط به حاشیه نشینی با حضور دکتر جمال باقری سرپرست بهزیستی مازندران و مدیران 15 دستگاه به میزبانی اداره کل بهزیستی استان مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران دکتر باقری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، انزوا را مقدمه بروز اسیب های متعدد فردی و اجتماعی دانست و افزود: چنین وضعیتی در سطح جامعه به شکل حاشیه نشینی خود را نشان میدهد که به دلیل جدایی و دوری از بطن جامعه،  بستر بروز آسیب های فراوانی است .
وی با بیان اینکه 18  میلیون نفر ساکن در مناطق حاشیه در کشور وجود دارد، سهم استان مازندران را  از این تعداد  حدود 140 هزارنفر در سی و سه منطقه حاشیه عنوان کرد و افزود: حاشیه نشینی نتیجه انواع تنش های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است که منجر به مهاجرت ها و شکل گیری سکونتگاه های غیر رسمی میشود.
 سرپرست بهزیستی مازندران بابیان اینکه ساکنین این مناطق میزان تحصیلات، سطح فرهنگ، اقتصاد و رفتارهای متفاوت از نرم جامعه دارند، تصریح کرد: متاسفانه انواع بزه ها و اسیب ها که در مناطق حاشیه شیوع پیدا میکند بصورت مسری به مناطق سالم جامعه نیز  منتقل میشود.
وی تعداد جمعیت و وضعیت زندگی در مناطق حاشیه را شایسته نظام اسلامی ندانست و خاطرنشان کرد: مسئولیت تصمیم گیری برای این شهروندان در استان باماست و به همین جهت، برنامه ریزی در جهت ساماندهی این مناطق،  دقت نظر، تعصب و دوراندیشی ویژه ای را می طلبد.
باقری  با تاکید بر اقدامات بهزیستی در این مناطق به  تاسیس پایگاه خدمات اجتماعی در 14 منطقه از این 33 منطقه اشاره کرد و افزود: 60هزار نفر در این مناطق تحت پوشش بهزیستی هستند اما حضور بهزیستی به تنهایی کافی نیست هرچند سپاه ، نیروی انتظامی، تربیت بدنی و آموزش و پرورش هم پای کار هستند اما با توجه به وضعیت موجود، به حضور موثرتری نیاز است.
سرپرست بهزیستی مازندران با تاکید بر تاثیر مراودات کنترل شده و تبادل فرهنگی شهروندان مناطق عادی با ساکنین این مناطق گفت: حضور موثر و توجه ویژه نهادهای دولتی در این مناطق در اصلاح رفتاری، سبک زندگی و فرهنگسازی کودکان و نسل جدید در مناطق حاشیه تاثیرگذار خواهد بود .
وی در پایان  خواستار تهیه امار جامعی از تعداد افراد، نوع بزه و نقشه پراکندگی آسیب های اجتماعی در این مناطق شد و بر ارائه گزارش عملکرد دستگاه های ذیربط تاکید کرد.

کد خبر 12388

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد