فریدن| ضرورت اجرای مناسب‌سازی در بانک‌های عامل شهرستان

سومین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان فریدن در سال جاری با حضور معاون عمرانی فرمانداری، ریئس اداره بهزیستی، کارشناس مناسب سازی و جمعی از روسای ادارات و بانکهای شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فریدن با اشاره به لزوم پرداختن به مناسب سازی بانک‌های عامل، گفت: لازم است بانک‌های عامل با حمایت قانون جامع معلولین در اجرا و ضرورت مناسب سازی و دریافت خدمات و رفاه مددجویان تلاش ویژه داشته باشند.

یسلیانی ادامه داد: عدم اصلاح نواقص و موانع موجود در ساختمان برخی از ادارات و بخصوص بانکها مانع از تردد آسان افراد دارای معلولیت بوده و همین امرزمینه ساز ایجاد ضعف، سرخوردگی و یاس در افراد می‌شود.

وی؛ در دسترس نبودن تمام نقاط پارک شقایق برای جامعه هدف، نبود نیمکت و جایگاه برای نشستن افراد سالمند در ترمینال روستایی، عدم همکاری برخی از رانندگان تاکسی شهری با افراد دارای عصا یا واکر را از جمله  مشکلات معابر و اماکن عمومی در شهرستان عنوان کرد.

معاون عمرانی فرمانداری نیز با اشاره به قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت گفت: در راستای عدالت اجتماعی و برخورداری افراد از حقوق شهروندی نه تنها الزام قانونی بلکه الزام عرفی و اخلاقی نیز در بحث مناسب سازی وجود دارد.

روستایی با بیان اینکه همه اقشار جامعه اعم از؛ سالمندان، معلولین، ماداران دارای کالسکه و زنان باردار جامعه هدف محسوب می‌شوند، یادآور شد: برگزاری جلسه شورای مشورتی مناسب سازی که با حضور نمایندگانی از جامعه افراد دارای معلولیت برگزار می‌شود فرصتی است تا افراد نظرات، مشکلات و چالش‌های پیش رو و مسایل مربوط به مناسب سازی معابر و امکان شهری را که خود با آن مواجه هستند  بیان کنند و با جمع بندی این نظرات و اولویت بندی مسایل و مشکلات پیش روی انان، برای اصلاح و رفع نواقص و موانع اقدام شود.

در ادامه محمدصالحی کارشناس مناسب سازی با نمایش عکس و اسلاید به بررسی مشکلات ساختمان بانک‌ها پرداخت.

کد خبر 12053

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد