معتادین پاک شده گیلان تحت پوشش بهزیستی 
قرار می گیرند

روزنامه نسیم / پنجشنبه ۲۱ آذر ماه ۹۸

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره اینکه معتادین پاک شده همانند معلولان تحت پوشش بهزیستی قرار می گیرند،اعلام کرد که امسال از طریق امضای تفاهم نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان فنی و حرفه ای ۴۰۰ نفر از معتادین پاک شده در کمپ های اقامتی آموزش دیدند.
دکتر حسین نحوی نژاد با بیان اینکه نخستین راه برای مقابله و درمان اعتیاد کمک خواهی است، اظهار کرد: در گذشته به واسطه قبح مسئله اعتیاد بسیاری از آسیب های آن نامشخص بود، اما اکنون با اهتمامی که در حاکمیت و قوانین وجود دارد، اقدام به راه اندازی مراکز درمان اعتیاد کردیم.
وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی ۱۴۴ مرکز فعال درمان اعتیاد دارد، تصریح کرد: همچنین ۶۰ مرکز اقامتی معتادین متجاهر تحت درمان داریم.
مدیرکل بهزیستی گیلان از مراجعه ۲۴ هزار معتاد به مراکز درمانی استان طی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: پنج هزار نفر نیز در مراکز اقامتی هستند. همچنین دو مرکز سیار داریم که به محله های آسیب خیر می روند و اقدام به کاهش آسیب و آموزش می کنند.
نحوی نژاد با اشاره به صدور مجوز درمان اعتیاد توسط دانشگاه علوم پزشکی استان، تصریح کرد: خوشبختانه بخش عظیمی از حدود ۶۰ هزار معتاد ثابت در گیلان به مراکز درمانی بهزیستی مراجعه می کنند. درمان اعتیاد جسمی، روانی و اجتماعی است و نیاز به صبر و تحمل و مدارا دارد تا بتوانیم در گام نخست مصرف یک ماده مخدر خطرناک را با یک ماده کم خطرتر جایگزین کنیم و یا تزریق را به خوردن و خوردن را به استنشاق برسانیم.
وی با بیان اینکه معتادین پاک شده همانند معلولان تحت پوشش بهزیستی قرار می گیرند، افزود: امسال از طریق امضای تفاهم نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان فنی و حرفه ای ۴۰۰ نفر از معتادین پاک شده در کمپ های اقامتی آموزش دیدند و در کنار سم زدایی مهارت یاد گرفتند، زیرا یکی از دلایل گرایش به مواد مخدر بیکاری است.
مدیرکل بهزیستی گیلان راه اندازی مراکز درمانی و اقامتی معتادین را با سرمایه مردم و بدون صرف یک ریال هزینه عمرانی دانست و یادآور شد: با کمک آموزش و پرورش از مدارس متروکه استفاده کردیم و در حال حاضر ۷۰ مرکز درمانی در استان داریم.
نحوی نژاد، پیشگیری از مصرف مواد مخدر را یکی از ماموریت های بهزیستی دانست و تاکید کرد: سال گذشه ۱۵ نمایشگاه در دانشگاه ها و سربازخانه ها و مراکز کار و کارخانجات استان برای ۳۰۰ هزار نفر مخاطب جهت
آگاه سازی داشتیم.
وی بیمه را یکی از مشکلات درمان اعتیاد دانست و خاطرنشان کرد: امروز مردم بسیاری از هزینه های سلامت را پرداخت می کنند، اما بیمه پیشگیری نداریم و درمان اعتیاد مانند خدمات توان بخشی معلولان مشمول بیمه نیست لذا امیدواریم تعرفه درمان از طریق بیمه پرداخت شود.
مدیرکل بهزیستی گیلان استفاده از متادون را یکی از روش های درمانی دانست و اضافه کرد: مبارزه با مواد مخدر و دخانیات یک مبارزه تک بعدی و افراطی نیست لذا باید به معتاد به چشم یک بیمار نگاه کنیم و کاهش آسیب را مد نظر
قرار دهیم.

کد خبر 11549

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد