جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی اماکن و معابر استان البرز برگزار شد

جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان البرز به ریاست استانداری البرز و دبیری اداره کل بهزیستی استان البرز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : روز یکشنبه مورخ ۱۷ آذرماه ۱۳۹۸ جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان البرز به ریاست استانداری البرز و دبیری اداره کل بهزیستی استان البرزبا حضور دکتر فانی مشاور استاندار البرز ، دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان البرز ،مدیران کل دستگاه های اجرایی استان، فرمانداران شهرستان ها ، نمایندگان شهرداری ها و سایر دستگاههای مرتبط با امر مناسب سازی در محل سالن شهدای دولت  با دستور جلسه پیگیری مصوبات جلسه قبل ، گزارش اقدامات انجام شده ، مشکلات و موانع فرا روی دستگاههای اجرایی در زمینه اجرای صحیح  دسترسی به محیط های فیزیکی شهری و بررسی مشکلات تردد معلولین و جانبازان برگزار شد.

در ابتدای جلسه ارجمند نیا کارشناس مناسب سازی استان البرز با ارائه عکس و فیلم به بررسی نقاط مختلف معابر استان در زمینه مناسب سازی معابر عمومی پرداخت و پس از آن دکتر آذر نماینده جامعه معلولین نیز با ارائه گزارش مصور از مشکلات معابر و مبلمان شهری خواستار مرتفع کردن آن توسط شهرداری و فرمانداری ها شد.

پس از آن فرمانداران شهرستانهای استان به ارائه گزارش عملکرد خود طی ماههای گذشته پرداختند و چالش های پیش روی خود را اعلام کردند.

دکتر " اسدالله حیدری " مدیر کل بهزیستی و دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان البرز نیز گزارش مبسوطی از عملکرد این دبیرخانه ارائه کرد و از کسب رتبه برتر استان البرز در زمینه مناسب سازی در بین سایر استانهای کشور ، که از سوی سازمان بهزیستی کشور اعلام میگردد ، خبر داد.

وی در خصوص ماده چهارم قانون حمایت از افراد دارای معلولیت گفت : در این قانون اشاره شده که شهرداری ها مکلفند که پایان کار هیچ ساختمانی را ندهند مگر اینکه ضوابط مناسب سازی را رعایت کرده باشند.

در ادامه جلسه دکتر فانی مشاور استان البرز نیز ضمن تبریک به دکتر حیدری مدیرکل بهزیستی استان بابت کسب رتبه برتر مناسب سازی در کشور گفت : کسب رتبه برتر را به همه اعضاء ستاد مناسب سازی تبریک میگویم و این نشان از اعتقاد قلبی شما برای کاریست که انجام میدهید.

وی گفت : مناسب سازی معابر فارغ از وظیفه اداری وظیفه انسانی و اخلاقی همه مسئولین هست و این را بدانیم که خود و فرزندان و آیندگان ما در این زمینه ذینفع میباشند.

دکتر فانی در ادامه گفت : درخواست دارم شهرداران و فرمانداران محترم ایراداتی که توسط اداره کل بهزیستی و نماینده جامعه معلولین به تصویر کشیده شده است را هر چه سریعتر برطرف نمایند.

پلیس راهور نیز باید وسائل نقلیه که در پیاده رو ها تردد و یا در جای پارک معلولین پارک میکنند را اعمال قانون نمایند.

آموزش و پروش و همچنین سازمان نوسازی مدارس مکلف هستند هرچه سریعتر مدارس را برای تردد محصلین معلول یا کم توان جسمی مناسب سازی نمایند.

کد خبر 11303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد