بیش از 4هزار معتاد متجاهر در استان کرمان وجود دارد

جلسه مشترک کمیته درمان و کمیته هماهنگی ماده 16 شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدربه منظور بررسی روش های استخراج آمار معتادین متجاهر واقعی در سطح استان کرمان با حضور مدیرکل - معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان کرمان و اعضاء دو کمیته در بهزیستی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان دراین جلسه عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی با اشاره به لزوم مشارکت سازمان ها برای برنامه ریزی و ارائه خدمات اثر بخش در پیشگیری و کنترل مساله اجتماعی چون اعتیاد ، گفت: ساماندهی آمار افراد  مبتلا به اعتیاد متجاهر بر اساس تعریف مشخص علمی و صحیح از این گروه از اقدامات مشترک کمیته درمان و هماهنگی ماده 16 است .

صادق زاده با تاکید بر پرهیز از پوشیده نگه داشتن واقعیت موجود ، افزود : نمی توان و نباید واقعیت اعتیاد را به هر دلیل کتمان کرد چراکه پی آمدهای خوبی ندارد . بنابراین باید آمارگیری دقیق و صحیح برای هر گونه اقدام بسیار مهم و حیاتی است که در دستور کار دو کمیته قرار می گیرد .

وی با بیان اینکه شیوع اعتیاد در بین زنان و نوجوانان سرعت گرفته است ؛ اظهار داشت : باید با پذیرفتن این واقعیت ظرفیت های موجود را برای کاهش و کنترل این پدیده به کار گیریم .

خسرو ملکشاهی معاون توسعه و امور پیشگیری بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه بیش از 4 هزار معتاد متجاهر در استان کرمان وجود دارد ؛ گفت : این آمار بر اساس آمار مراکز  DIC - پایش پاتوق ها- گزارش تیم های سیار و مرکز ماده 16 است که البته باید در یک هماهنگی بین بخشی این آمار ساماندهی شود .

وی با بیان متفاوت بودن آمارهای برخی سازمان ها با آمار موجود بهزیستی ، افزود : این تناقض در آمار دلیل اصلی تشکیل جلسات مشترک بین دو کمیته درمان و ماده 16است تا بر اساس داده های صحیح بتوانیم برنامه ریزی درست انجام دهیم .

کد خبر 11243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد