آرامش زندگی مشترک در گرو بلوغ زوجین

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در کارگاه آموزشی"مهارتهای کلیدی در ازدواج موفق" آرامش زن و مرد در زندگی مشترک را منوط به بلوغ زوجین دانست.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی آذربایجان شرقی، دکتر صحاف در این کارگاه منطقه ای که با حضور رییس گروه برنامه ریزی و ارتقا سلامت روان دفتر مشاوره بهزیستی کشور و مربیان آموزشی استانهای ایلام، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، اردبیل، کرمانشاه، لرستان، همدان، قزوین و آذربایجان شرقی برگزار شد ؛ ابراز داشت : فلسفه ازدواج از دیدگاه قرآن رسیدن به آرامش و آسایش می باشد ؛ لذا اگر در سایه‌ی ازدواج، زن و مرد احساس آرامش و آسایش فکر و جسم کنند و بین آن‌ها انس و مودت برقرار شود ؛ ازدواج آنها با ثبات خواهد بود و تزلزلی در آن راه نخواهد یافت و این امر جز در سایه آمادگی و بلوغ کامل زن و مرد میسر نخواهد شد .

وی با عنایت به نقش مهم سازمان بهزیستی به عنوان یک نهاد دولتی در افزایش توانمندی زوجین قبل، حین و بعد از ازدواج افزود : در راستای نیل به اهداف مدنظر بهزیستی استان ماموریت های خود را در قالب برنامه های متنوع از قبیل برگزاری کلاسهای آموزشی، برنامه ها و کمپین های آگاهسازی، مشاوره و... اجرا می کند.

آرامش زندگی مشترک در گرو بلوغ زوجین  آرامش زندگی مشترک در گرو بلوغ زوجین

صحاف از ارائه ۷۵۶۱ مورد مشاوره پیش از ازدواج و ۹۳۰۳ مورد آموزش زندگی خانواده در یکسال گذشته خبر داد و ادامه داد : با عنایت به حائز اهمیت بودن تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیبها و تبعات ناشی از فروپاشی خانواده، بهزیستی یکی از متولیان اصلی ارائه آموزشهای لازم در زمینه ازدواج و خانواده می باشد که ارائه بسته های آموزشی و اجرای رویکردهای جدید در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در زمینه مذکور از عملکرهای موفق این اداره کل می باشد.

آرامش زندگی مشترک در گرو بلوغ زوجین

ارائه ۳۹۴۷۰ مورد مشاوره، ۷۹۲۳ مورد خدمات در راستای کنترل و کاهش طلاق، ۸۰۱۶۳ مورد مشاوره تلفنی وآموزش مهارتهای زندگی برای ۵۷۴۴ نفر از مهمترین خدمات دفتر مشاوره بهزیستی در یکسال بود که مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی آن را خاطرنشان کرد و افزود : پیرو بروز رسانی پکیج آموزشی پیش از ازدواج و رو نمایی آن در اسفند ماه سال قبل در استان با تلاش متخصصین امر ، در حال حاضر استان آذربایجان شرقی میزبان ۱۰ استان جهت برگزاری دوره سه روزه با هدف مرور ، بازآموزی و تربیت مربی با همکاری اساتید محترم و هیئت علمی دانشگاه تبریز می باشد .

آرامش زندگی مشترک در گرو بلوغ زوجین

کد خبر 105942

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد