قصه گویی دنیای کودکان را رنگین می کند

زنجان | معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان در اجرای برنامه قصه گویی در مراکز بهزیستی و مهدهای کودک قصه گویی را هنری عنوان کرد که دنیای خیال کودکان را رنگین می کند و با بها دادن به آن و با برنامه‌ریزی می‌توان خانواده‌ها را ترغیب و تشویق به روی آوری به ادبیات عامیانه و قصه‌گویی کرد .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی  در مراسم  رویداد کتابخوانی " یار مهربان " همزمان با هفته کتابخوانی  و " بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در جمع کودکان  افزود : این برنامه با هدف بیان اهمیت کتابخوانی برای کودکان و ضرورت ترویج آن در بین آحاد جامعه برگزار شد و کودکان در این روز با قصه‌هایی که بیان‌گر واژه‌های ارزشمندی هم‌چون عشق و احترام و مهربانی های اهل بیت  ، نعمت های خداوند ، قصه خوش ساخت بومی بودند ، آشنا شدند .

حسینی با اشاره به نقش مؤثر قصه در شکل‌گیری شخصیت کودکان اضافه کرد  : هنر قصه‌گویی به عنوان ابزار تربیتی و آموزشی بسیار مهم و مهم‌ترین وسیله انتقال اندرزها، توسعه خردورزی و پر کردن اوقات فراغت است که می‌تواند دنیای کودکان و نوجوانان را شیرین‌تر و جذاب‌تر کند.

وی بااشاره به فراهم کردن شرایط قصه گویی در مراکز بهزیستی چون ایجاد فضای سنتی تصریح کرد : قصه‌گویی به عنوان یک واسطه‌ی تربیتی در مسیر روزگار توانسته نقش خود را در انتقال مفاهیم تربیتی ایفا کرده و  به عنوان ابزار تربیتی و آموزشی بسیار مهم و سبب رشد و شکوفایی تمامی آرمان‌های یک جامعه شود .

معاون امور اجتماعی بهزیستی قصه‌گویی را راهی برای انتقال و آموزش آداب رسوم از نسلی به نسل دیگر، عنوان کرد و افزود :  در برخی از مهدهای کودک، مراکز فرهنگی‌هنری و فرهنگ‌سراها  قصه‌گویی صورت می‌گیرد و کودکان در قصه‌ها مسیر زندگی خود را پیدا و خصوصیات رفتاری افراد را درک می‌کنند .

 در این هفته قصه گویی درخانه های کودکان و نوجوانان  مهد های منتخب استان و با حضور فعال کودکان و مربیان و روسای شهرستان های مربوطه و در استان با حضور مسئولین استانی اجرا گردید.

کد خبر 10588

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد