۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
آگهی فراخوان  عمومی

معاونت سلامت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان به منظور کمک به تربیت و رشد بهتر کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر ، از خانواده های داوطلب و واجد شرایط میزبانی جلب همکاری می نماید.

لذاخانواده های داوطلب  می توانند با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستانها و تکمیل فرم اولیه در حوزه اجتماعی و دفتر کودکان این سازمان با دریافت راهنمایی لازم، اقدامات مقتضی را جهت پذیرش سرپرستی این کودکان انجام دهند  

فراخوان سرپرستی موقت کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر:

پیامبر اکرم(ص) می فرماید:

کسی که یتیمی را در خانواده خود نگهداری کند و از هر جهت در پرورش او بکوشد تا دوران  کودکی او سپری شود و از سرپرستی بی نیاز شود، با این عمل خداوند بهشت را بر او واجب می کند.

بهزیستی استان همدان در راستای اجرای شیوه نامه سرپرستی موقت  کودکان فاقد سرپرست موثر ابلاغی از وزارت دادگستری به شماره 21250 مورخ 11/6/1402  در نظر دارد به منظور کمک به تربیت و رشد بهتر کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر ، از خانواده های داوطلب و واجد شرایط میزبانی این عزیزان جلب همکاری نماید تا  مشتاقان سرپرستی موقت کودکان و والدین علاقه مند به پرورش و بالندگی این فرزندان  را از نعمت صلاح و صواب و ثواب این خدمت نوعدوستانه و خداپسندانه در این زمینه بهره مند سازد.

 از آنجا که نهاد خانواده مهم ترین بنیاد در ساختار جامعه اسلامی و سنگ بنای جامعه انسانی است ؛ این سازمان تلاش می کند تا با جلب مشارکت نیکوکاران واجد شرایط ، کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر و مقیم مراکز و خانه های بهزیستی را از فضا و تربیت موسسه ای به سمت زندگی در حریم عاطفی خانواده سوق داده و این نوباوگان عزیز را ازمزایای زیستن در فضای خانواده سالم بهره مند نماید.

بر اساس توصیه های دینی ، نوعدوستی و دغدغه تربیت و پرورش و توانمندسازی کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر ، همت و همراهی خانواده های دارای شرایط می تواند گامی موثر در پرورش و بهره مندی این کودکان از نعمت خانواده باشد.

شایان ذکراست ؛  برای پذیرش این کودکان، نیازی به تعهدات مالی و وصیت اموال و ... نبوده وکودکان صرفا" به عنوان مهمان پذیرش می شوند و در صورت تداوم میزبانی خانواده و تمایل طرفین و  با توجه به وضعیت و منافع کودک و خانواده میزبان، قابلیت تمدید مدت و حتی فرزندخواندگی نیز وجود دارد.

خانواده های داوطلب شامل خانواده های بدون فرزند یا دارای فرزند و یا خانم های مجرد 30     سال به بالا(ویژه دختران بی سرپرست) می باشند که  پس از بررسی درخواست اولیه

و انجام ارزیابی لازم  و اقداماتی مانند :

مصاحبه و سنجش صلاحیت خانواده جهت مراقبت و فرزندپروری، بازدید منزل متقاضی و تأیید بهزیستی؛ زمینه پذیرش و مراقبت از این کودکان فراهم می گردد.

خانواده های داوطلب  می توانند با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستانها و تکمیل فرم اولیه در حوزه اجتماعی و دفتر کودکان این سازمان با دریافت راهنمایی لازم، اقدامات مقتضی را جهت پذیرش سرپرستی این کودکان انجام دهند و یا به شماره09961116015پیامک تقاضای خود را ارسال نمایند.

روشنی فردای جامعه با کاستن از تاریکیهای زندگی کودکان امروز ترسیم می گردد.

کد خبر 105616

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد