سنت اکرام علوی ایتام در البرز اجرا شد

سردار حیدرنیا فرمانده سپاه استان البرز وسرهنگ پاسدار محمد فلاحتکار مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با همراهی وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی البرز در آستانه سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و در جهت نهادینه کردن فرهنگ علوی رسیدگی و اکرام ایتام، از شیرخوارگاه امام علی (ع) استان البرز و خانه کودک و نوجوان "نیکسا" دو شعبه این مرکز (شعبه ۳ تا۶ سال و شعبه ۷ تا ۱۲ سال پسران) حضور پیدا کرده و بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛سردار حیدرنیا فرمانده سپاه استان در این بازدیدها گفت: امام علی (ع) بزرگترین الگوی نوع دوستی و اکرام ایتام در تاریخ بشریت است.

وی افزود:به خود می بالیم که شیعه مولیٰ علی (ع) به عنوان الگوی تمام نمای انسانیت در تاریخ بشریت هستیم و در حد توان می کوشیم تا سنت علوی و حسنه اکرام ایتام که از سنت های زیبای حضرت علی (ع) را به جا آوریم.

سردار حیدرنیا با بیان اینکه ایتام امانت الهی در نزد ما هستند، اظهارکرد : هر یک از ما باید در حد توان نسبت به رسیدگی و تکریم ایتام بکوشیم و علاوه بر تأمین نیازهای مادی،در حد توان نیازهای روحی و عاطفی آنها رانیز پوشش دهیم.

فرمانده سپاه استان البرز با تأکید بر اینکه پیامبر اسلام (ص)، ائمه اطهار (ع) و امام علی (ع)  با آن درجه رفیع الهی به تکریم ایتام می پرداختند،خاطرنشان کرد :تکریم ایتام از سنت های زیبا،انسانی و حسنه دین اسلام است که هر یک از ما باید بیش از پیش در نهادینه کردن آن در جامعه بکوشیم و سالروز شهادت مولای متقیان فرصت مناسبی جهت عمل به این سنت زیبای علوی است.

در این بازدید وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی استان گزارشی از خدمات بهزیستی به کودکان تحت پوشش از روز پذیرش تا زمان ترخیص و انتقال به جامعه ارائه داد و در خصوص مسائل فردی و برنامه های تفریحی، هنری، مسائل فرهنگی و تربیتی، تحصیلی و اوقات فراغت فرزندان گزارش مبسوطی به سمع مدعوین و حاضرین رساند.

کد خبر 105037

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد