دیدار نوروزی مدیرکل بهزیستی استان با نماینده ولی فقیه در استان

مدیرکل بهزیستی استان با همراهی جمعی از اعضای شورای معاونین با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان سمنان ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات، عبادات در ماه مبارک رمضان با وی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، در این دیدار نماینده ولی فقیه استان در سخنان خود ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و ماه پر فیض و برکت رمضان خاطر نشان کردند: رمضان، ماه سراسر بارش رحمت و نور است و هرکس به قدر ظرفیت و توان از خوان گسترده الهی توشه برمی دارد. امید که توفیق بهره مندی از این ضیافت الهی و فرصت معنوی که به ویژه در لیالی قدر فراهم شده در سایه چتر کرامت حق تعالی حاصل شود.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی خدمت در بهزیستی را خدمتی ارزنده و افضل خدمات دانستند و افزودند: افرادی که در سازمان بهزیستی توفیق خدمت به مردم را دارند مصداق بارز بهره مندی از این فضیلت هستند. وی با اشاره به حدیث «أفْضَلُ الاْعْمالِ أحْمَزُها، بهترین اعمال دشوارترین آنهاست» گفتند: بار مسئولیتی که بر دوش مدیران و کارکنان بهزیستی و کمیته امداد است بسیار سنگین تر از ادارات دیگر می باشد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، مدیر کل بهزیستی استان ضمن تبریک سال نو، گزارشی از عملکرد اداره کل بهزیستی استان ارائه و افزودند: شناسایی ظرفیت ها و فعالیت های سازمان بهزیستی به آحاد مردم یکی از رویکردهای حائز اهمیت است.

دکتر منطقی از استراتژی مهم سازمان بهزیستی کشور سخن گفتند و خاطر نشان کردند: اولویت سازمان بهزیستی توانمندسازی و مشارکت اجتماعی افراد دارای شرایط خاص است، به طور مثال صدور مجوز خانه های کوچک نگهداری معلولین، به نحوی که برای افراد مقیم این مراکز محیطی همانند خانواده فراهم بشود و با کسب مهارت های لازم در این مراکز بتوانند پس از مدتی در اجتماع حضور فعال تری داشته باشند از تغییرات اساسی در رویکردهای سازمان است و در سال گذشته در استان سمنان نیز یک خانه امن کوچک تاسیس شد که ۷ نفر از افراد دارای معلولیت با یک خانواده زندگی میکنند و در فعالیت های اجتماعی مشارکت دارند، حتی در ایام تعطیلات نوروز به مشهد مقدس مشرف شدند.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به تغییر نگاه جامعه به افراد دارای شرایط خاص، گزارشی از اهم اقدامات بهزیستی استان در سال گذشته اذعان داشته و ادامه دادند: ظرفیت شناسی و پیوند با گروه های مردمی مختلف در جلب مشارکت ها و خیرین بسیار تسهیلگر و اتفاقات مثبتی نظیر اعزام ۶ اتوبوس از توانخواهان تحت حمایت به سفر مشهد مقدس به همت کانون خادمین رضوی، اجرای پویش سفره مهربانی و توزیع یک هزار و ۵۰۰ سبد کالا در ماه مبارک رمضان، تعامل و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی به منظور تآسیس اولین مرکز دندانپزشکی ویژه معلولین ذهنی در بیمارستان امیرالمومنین سمنان را رقم خواهد زد.

کد خبر 104953

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد