روایتی از یک میهمانی دلنشین در تعطیلات نوروزی

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، دکتر مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی به همراه فرج الله شوشتری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سیدرضا سیدی مدیرعامل موسسه خیریه پرتو مهر امام رضا(ع)، حمیده محدث معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی در دومین روز از سال ١۴۰۳ میهمانِ منزل گرم و سرشار از محبتِ زوجِ جوان فهیمه و رضا دو فرزند ترخیص شده از مراکز بهزیستی بودند و ضمن تبریک سال نو، عید دیدنی و سرکشی از این خانواده، چندساعتی را در فضای صمیمی با آنها به گفت‌وگو نشستند.

آرامش حقیقی نیاز به تظاهر ندارد

تظاهر کردن، یکی از آن چیزهایی است که این روزها خصوصا به واسطه فضای مجازی زیاد به چشممان می‌خورد. اصلا بخشی از لذتهای زندگی‌مان معطوف به همین تظاهر کردن‌ها و نمایش دادن‌ها است.  بیماری و آسیبی که گریبان‌گیر بسیاری از خانواده‌ها شده است. چیدن سفره هفت سین مجلل، انتشار تصاویر میهمانی پر زرق و برقی که برای فرزندمان گرفته‌ایم، به اشتراک گذاشتن تصاویر مسافرت اعیانی که رفته‌ایم، تفریحات متنوع یا غذاهای مختلفی که میل کرده‌ایم، چیدمان و دیزاین منزل یا باغ‌مان و... حالا خدا می‌داند که در کدام یک از این تصاویر و خنده‌های مصنوعی، عمیقا و به معنای واقعی کلمه شاد، خوشحال و خرسند بوده‌ایم. کدام لحظه عمیقا طعم آرامش و لذت را مزه کرده و چشیده‌ایم؟! آیا واقعا در پسِ این همه نمایش و فخرفروشی، لذتی هم نصیب‌مان شده است؟!

همه این تفکراتِ درهم ریخته، نتیجه یک میهمانی دلنشین در دوم فروردین ماه1403برایم بوده است. روزی که به منزل زوج جوانی دعوت شدیم. منزل‌شان طبقه چهارم است و پله‌ها را تا آخر که می‌روم به نفس زدن می‌افتم. با خودم می اندیشم چند جوان حاضرند در طبقه چهارم بدون آسانسور منزلی اجاره کنند و زمانی که پله‌ها را تا بالا می‌روند، زبان به گلایه و شکایت باز نکنند.

وارد منزل کوچک‌شان که می‌شوی، فضای خانه تمیز که بسیار با سلیقه چیده شده است، نظرت را جلب می‌کند. نوزادِ زیبایی را می‌بینی که چشم‌هایش را به اطراف دوخته، زن و شوهر جوان، شاداب، سرحال و سرزنده‌ای که با نگاه به چهره‌هایشان می‌توانی بفهمی حالشان خوب است و از دیدنِ برخوردشان با یکدیگر لذت می‌بری. همان ابتدای ورود، انرژی مثبتی به واسطه حالِ خوب و فضای دلنشین و صمیمی اعضای آن خانواده به سراغت می‌آید.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی به همراه سیدرضا سیدی مدیرعامل موسسه خیریه پرتو مهر امام رضا(ع) که فهیمه و رضا در این مرکز بزرگ شده‌اند، برای عید دیدنی به منزل این فرزندان آمده‌اند و به این فکر می‌کنم که برای یک پدر چه چیزی لذت بخش‌تر و مسرت بخش‌تر از دیدنِ عاقبت به خیری و سعادتمند شدن فرزندان‌شان است.
روایتی از یک میهمانی دلنشین در تعطیلات نوروزی

رضا جوان حدودا 25 ساله‌ای است که حالا چهار ماه است که پدر شده است. از کودکی‌اش می‌گوید که با برادرش در مرکز شبانه‌روزی بهزیستی سپری شده و همانجا بزرگ شده است. اینکه موسسه پرتو مهر امام رضا(ع) فقط یک اسم نیست و از بدو ورود به این مرکز در برهه‌های مختلف نشانه‌های مختلفِ توجه ویژه و خاص حضرت را در زندگی شخصی‌اش دیده است. از تحصیل، حرفه‌آموزی‌ و شغل فعلی‌اش می‌گوید. در نهایت داستان ازدواج و دلباختگی‌اش را نقل می‌کند. زمانی که برای اولین بار در برخوردی فهیمه را که در یکی دیگر از مراکز همین موسسه زندگی می‌کرده را دیده است. از حجب و حیا و خجالتش می‌گوید که نتوانسته این موضوع را با کسی در میان بگذارد و در نهایت به درگاه و آستان امام رضا(ع) پناه برده و حاجتش را به امام رئوف گفته است. رضا می‌گوید: روزی که باخبر شدم مراسم عقد فهیمه است و می‌خواهند او را عروس کنند، آن شب نالان و شکایت کنان  به حرم پناه بردم و به امام رضا(ع) گلایه کردم و گفتم تو که شنوای دردهای منی، تو که از خواسته‌ی دل من آگاهی، چرا؟

حاج آقا سیدی در ادامه صحبت تعریف می‌کند: تمام روز عقد فهیمه دلهره و اضطراب داشتم. به هیچ عنوان به سر گرفتن این ازدواج راضی نبودم. چیزی در وجودم از وقوع این اتفاق اکراه داشت و درنهایت با نظر فهیمه برنامه بله برون و عقد را کنسل کردم. فردای آن روز رضا پیش من آمد و از هرآنچه در دلش بود و احساسش با من صحبت کرد و به او گفتم چرا زودتر به من نگفتی و در جواب گفت: به امام رضا(ع) گفته بودم.

صحبت‌ها و گفت‌وگوها بالا می‌گیرد. خاطرات فهیمه و رضا با خنده و غم  درهم آمیخته است و من از این حجم آرامش، محبت، صمیمیت و احترام نسبت به یکدیگر در منزل این زوج جوان شگفت زده می‌شوم. فرزندانِ خلفِ بهزیستی که در نهایت عاقبت به خیر شده‌اند. رضا از منزلی که به تازگی در گلبهار تهیه کرده است، می‌گوید که هنوز در حال تکمیل است.

فرج الله شوشتری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز در این میهمانی ضمن آرزوی عاقبت به خیری برای این خانواده‌ی جوان، گفت: در شرایط فعلی که سبک زندگی خانواده‌ها دستخوش تغییراتی شده و خانواده‌ها در وضعیت تک فرزندی یا دو فرزندی هستند، شاید نتوانیم آنطور که باید فرزندان‌مان را اجتماعی بار بیاوریم. اما فرزندانِ بهزیستی از همان ابتدا خود را در میان یک جامعه بزرگتری یافتند و با یک نگاه خاص و نگرشی متفاوت رشد می‌کنند. فرزندانی که از همان ابتدا در ارتباط با یک خانواده‌ی بزرگتر، تعاملات وسیعتری داشتند و اجتماعی شدن را آموختند و یاد گرفتند که شرایط خود را مدیریت کنند و قطعا مورد توجه نگاهِ ویژه اهل بیت(ع) و معصومین قرار دارند و برکات آن در زندگی‌شان مشهود است.

گفتنی است در حاشیه این میهمانی، فرج الله شوشتری قول مساعد جهت تهیه پکیج و کمک به تکمیل منزل جدیدِ این زوج جوان در گلبهار را می‌دهد و هدایایی نیز به عنوان عیدی توسط مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی و مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به این خانواده و نوزاد خردسال آنها اهدا می‌گردد.

روایتی از یک میهمانی دلنشین در تعطیلات نوروزی

 

کد خبر 104680

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد