پایان کار اماکن عمومی و مسکونی منوط بر مناسب سازی گردد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان مناسب سازی را مختص طیف گسترده ای از افراد جامعه  معرفی کرد و خواهان صدور پایان کار اماکن عمومی و مجتمع های مسکونی و تجاری جهت دسترسی پذیری افراد دارای معلولیت، سالمندان و...شد. 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح الله خدابنده لو در آخرین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان زنجان افزود: مناسب سازی پایانه ها، ایستگاه ها و اماکن عمومی جهت حمل و نقل افراد کم توان، مادران باردار، سالمندان، کودکان، جانبازان و افراد دارای معلولیت از الزامات مناسب سازی است. 

وی برابرسازی و فراگیر نمودن فرصت ها با حذف موانع فیزیکی و امکان دسترسی را از اهداف ستاد مناسب سازی برشمرد و خاطر نشان کرد : ارزیابی مناسب سازی ۶۶ اداره استان زنجان از سال ۹۷آغاز گردیده و خوشبختانه مناسب سازی اماکن عمومی در حال رشد است و ۵۰ نمره در ارزیابی جشنواره شهید رجایی به این مهم اختصاص یافته است.

خدابنده لو خواهان مناسب سازی اتوبوس های درون شهری، استفاده از لوازم و تجهیزات ورزشی و تفریحی مخصوص معلولین در پارک ها ،امکان تفریحی  و مناسب سازی ساختمان پزشکان شد. 
وی فعال سازی سامانه اطلاع رسانی و دریافت شکایات مردمی در خصوص مشکلات مناسب سازی و دسترس پذیری معابر و محیط های شهری و اقدام در جهت رفع موانع موجود را از فعالیت های آتی این ستاد برشمرد.

این مقام مسئول مناسب سازی مسکن ملی را از دغدغه های بهزیستی برشمرد و ابراز امیدواری کرد که این امر در حال انجام است. 

وی در آستانه سال نو و آغاز سفرهای نوروزی و لزوم حضور افراد دارای معلولیت در جامعه ابراز داشت: هزینه بلیط حمل و نقل عمومی افراد دارای معلولیت  شدید و خیلی شدید نیم بها است و مناسب سازی  اماکن بین راهی و گردشگری نیز از الزامات مناسب سازی است.

مدیرکل بهزیستی از همشهریان خواست در صورت مشاهده موانع فیزیکی موجود در سطح شهر موارد را با پیامک به شماره ۳۰۰۰۱۲۳۲۲ ارسال کنند تا پیگیری لازم صورت پذیرد.

کد خبر 104506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد