در رسانه| اعطای کمک هزینه بلاعوض و تسهیلات ودیعه مسکن به مددجویان

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه حل مشکل مددجویان از اولویت های بهزیستی می باشد؛ گفت: در راستای مشکل مذکور علاوه بر تلاش برای واگذاری واحدهای مسکونی ۷۵۰ مورد کمک هزینه بلاعوض و تسهیلات ودیعه مسکن نیز به مددجویان استان اعطاء شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی استان نیز در نشست مشترک شورای معاونان بهزیستی استان با رییس و معاونان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گزارش جامع از عملکرد، اقدامات و چالش های بهزیستی در تمام حوزه ها ارایه داد.

وی با بیان اینکه حل مشکل مددجویان از اولویت های بهزیستی می باشد؛ گفت: در راستای مشکل مذکور علاوه بر تلاش برای واگذاری واحدهای مسکونی ۷۵۰ مورد کمک هزینه بلاعوض و تسهیلات ودیعه مسکن نیز به مددجویان استان اعطاء شد. صحاف ضمن قدردانی از همکاری نهادهای مختلف به ویژه شرکت های آب، گاز و برق ادامه داد: در سال جاری با مساعدت شرکت گاز استان ۵۱۴ مورد لوله کشی گاز برای منازل اقشار تحت پوشش بهزیستی انجام شد و برای این سه فعالیت اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

صحاف توانمندسازی مددجویان را از دغدغه های اصلی سازمان عنوان کرد و ابراز داشت: بهزیستی استان با اعطای ۷۲۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به جامعه هدف بهزیستی ، تعهد اشتغال ۵۲۰۰ نفر را به نتیجه رساند و باکمکهای بلاعوض از بابت بیمه پردازی، جبران کارایی و سرمایه کار ، باعث تسهیلگری و تثبیت شغلی ۶۲۰۰ نفر تحت پوشش معلول و نیازمند فراهم شد که موارد فوق از اهم اقدامات این اداره کل در حوزه اشتغال مددجویان می باشد.

فتح زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در نشست مشترک شورای معاونان بهزیستی آذربایجان شرقی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ضمن قدردانی از مجموعه تلاشگران بهزیستی، اظهار داشت: با توجه به کثرت وظایف و فعالیت های گسترده و متنوع بهزیستی، نیازمند همراهی و بهره مندی از ظرفیت های برون سازمانی برای پیشبرد اهداف و برنامه های بهزیستی هستیم.

وی با بیان اینکه، موضوع به زیستن در تمامی عرصه‌ها، نگاه جدی و پیگیرانه می طلبد، گفت: اگر با اهداف بهزیستی همراه نباشیم، بی تردید مشکلات دامن‌گیر همه خواهد شد و لازم است با بکارگیری سیاست های اجرایی مناسب، به صورت منطقی و عملی، در راستای حصول اهداف سازمانی، منابع محدود را بخوبی مدیریت کنیم.

فتح زاده با بیان بایدها و ضرورت ها و اتخاذ سازوکارهای مهم برای ارایه خدمات بهتر و مطلوب تر، گفت: بررسی و مقایسه داده های مختلف در سال های متوالی، لزوم فعالیت های مضاعف و موثر در بحث فضای مجازی و بهره گیری از ابزارهای متناسب در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی را بیش از بیش روشن می سازد که نیاز است به صورت برنامه ای راهبردی، همسو با برنامه هفتم توسعه، در مسیر ظرفیت سازی حمایت های اجتماعی و.. اقدام کنیم.

وی با بیان اهداف این نشست‌ مشترک اظهار داشت: با مراکز، برنامه ها و عملکرد بهزیستی چندان بیگانه نبوده و آشنایی کامل در این زمینه داریم و در ماه های اخیر و در سفرهای شهرستانی، بازدید از مراکز نگهداری در شهرستان‌ها را در اولویت قرار داده ایم، اما لازم بود چالش ها و مسایل مربوط به بهزیستی را از نزدیک بشنویم و دست به دست هم دهیم تا با ارایه راهکارهای مناسب، برای برون رفت از شرایط موجود، قدم های مناسبی در راستای تحقق و حل چالش‌های ذیربط و بهبود وضعیت برداریم.

کد خبر 104499

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد