🔸خرم آباد[] ششمین جلسه کمیته" فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد بریاست مدیر کل بهزیستی استان لرستان برگزار شد.

 ششمین جلسه کمیته" فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد بریاست مدیر کل بهزیستی استان لرستان و حضور نمایندگان ادارات، آموزش و پرورش، زندانها و اقدامات تامینی، ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شورای اسلامی شهر خرم آباد، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، جمعیت هلال احمر استان، دانشگاه فرهنگیان استان، بنیاد شهید و امور ایثارگرن، کتابخانه های عمومی استان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، استان، دانشگاه آزاد اسلامی رئیس محترم دانشگاه لرستان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری معاونت، بهداشتی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی معاونت اجتماعی سپاه، معاون  اجتماعی انتظامی استان در اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی لرستان ششمین جلسه کمیته" فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد بریاست مدیر کل بهزیستی استان لرستان و حضور نمایندگان ادارات عضو در بهزیستی استان برگزار شد.
 در این نشست بررسی مصوبات جلسات قبل، ارائه گزارش عملکرد دستگاها در خصوص تفاهم نامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با موضوع پیشگیری از اعتیاد و همچنین تشریح و بررسی طرح جامع نوروزی و اقدامات پیشگیرانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مدیر کل بهزیستی لرستان ضمن قدر دانی از اقدامات و فعالیت های فرهنگی و آموزشی ادارات در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی و جلوگیری از بروز آن باید حساسیت خانواده ها را با آموزش های لازم بالا ببریم چرا که در خانواده ها هم والدین از کنترل فرزندان خود بصورت کامل ناتوان هستند.  
عمودی زاده با بیان اینکه هزینه های پیشگیری به مراتب پایین تر از درمان است گفت: گرایش به سمت کاشت گیاهان ممنوعه به سبب کسب درآمد بیشتر در سالهای اخیر دوچندان شده است.
وی در ادامه گفت بهزیستی استان لرستان با راه اندازی کارزار رسانه ای والد آگاه - فرزند ایمن در سطح استان اقدامات شایسته و خوبی در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد انجام داده است که به سبب آگاهسازی خانواده ها می تواند راهگشا باشد.

عمودی زاده با بیان اینکه اعتیاد یکی از پیچیده ترین چالش هایی است که در حال حاضر جامعه ما با آن روبرو است گفت: مواد مخدر و اعتیاد نوجوانان و دانش آموزان را هر روز تهدید می کند بدین صورت که نوجوانان در مسیر خانه به مدرسه در اجتماع قرار دارند و احتمال برخوردشان با افراد مختلف وجود دارد و از طرفی در جمع همسالان و خانواده خود ممکن است الگوهای نامناسب را برای خود برگزیند.
با توجه به اینکه محیط خانواده و جمع دوستان از نظر عاطفی غنی تر است و افراد تاثیر بیشتری بر روی هم می گذارند.

مدیر کل بهزیستی لرستان با بیان اینکه هر فردی اگر به درستی نسبت به آسیب های اعتیاد آگاه نباشد و با افراد اشتباه معاشرت کند ممکن است گرفتار اعتیاد شود گفت: در جامعه ما به دلیل نزدیکی با منشاء تولید مواد مخدر (افغانستان و پاکستان) دسترسی به مواد مخدر آسان است و افراد باید بیشتر به تقویت مهارت های اجتماعی و خودکنترلی خویش بپردازند

کد خبر 104116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد