روانشناسان به عنوان رسانه های تاثیرگذار نقش موثری در اقدامات پیشگیرانه دارند

رضوان باقلاچی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در دوره آموزشی تخصصی روانشناسان و تسهیلگران استان گفت: افراد در قالب های مختلفی دنیا را ترک می‌کنند اما مقوله خودکشی یکی از اتفاقات بسیار ناگوار و ناراحت کننده در جهان است و هم اکنون نیز آمار خودکشی در استانمان وضعیت مناسبی ندارد چرا که حتی اگر یک نفر هم اقدام به خودکشی نماید، این قضیه ناراحت کننده است.

باقلاچی ادامه داد: در دنیای امروزه، جوانان در معرض تهدید آسیب های بسیاری هستند و حتی ساده ترین اتفاقات مثل بازی های کامپیوتری نیز منجر به اعتیاد و خودکشی در آنها می‌شود و در این زمینه، روانشناسان به عنوان یک رسانه تاثیرگذار، باید اقدامات پیشگیرانه خود را انجام بدهند.

وی افزود: در راستای پیشگیری از خودکشی، نیازمند این هستیم که شما روانشناسان با تشکیل اتاق فکر، نکات مهم و تاثیرگذار و شاه کلید ها را احصاء نمایید و بر اساس تجربیات موفقی که دارید، الگوهای پیشنهادی خود را به ما ارائه دهید تا در راستای برنامه ریزی جهت کنترل و اقدام این مقوله، قدم مؤثری برداریم.

باقلاچی روانشناسان را به شرکت در نوآوری اجتماعی و نهضت اجتماعی دعوت کرده و اظهار داشت: تجربه موفقی در استفاده از ظرفیت های محلات و گروه های مختلف مردمی تحت عنوان دو رویداد نوآوری اجتماعی و نهضت اجتماعی داریم که در این زمینه از طرح های پیشنهادی شما با آغوش باز اسقبال می‌کنیم.

کد خبر 104094

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد