در رسانه| ۳۰ هزار خانوار تحت پوشش‌ بهزیستی زنجان هستند 

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: هم اکنون ۳۰ هزار خانوار شامل ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند که خدمات متعددی به آنها ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله خدابنده لو روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران به برنامه این اداره کل در آستانه ماه رمضان و عید نوروز اشاره کرد و افزود: خروجی های تحت پوشش بهزیستی کمتر است و بهزیستی پس از اعطای وام اشتغال‌زایی هم مستمری را قطع نمی کند، بنابراین تسهیلات نیز برای توانمندی سازی اعطا می شود که در این زمینه نظارت لازم انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: ۶۴ درصد افراد تحت پوشش مستمری بگیر و ۳۶ درصد از سایر خدمات بهره‌مند هستند.

این مسوول ادامه داد: در ماه مبارک رمضان برنامه های مختلفی از قبیل ضیافت مهربانی، افطاری ساده در مراکز، ضیافت خانه خدا، ضیافت همدلی، عید همدلی و دیگر برنامه ها برگزار می شود.

وی به فعالیت خط ۱۴۸۰ در طول تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: این خط در زمینه های مختلف مشاوره‌ های لازم را ارائه می کند و بیشترین تماس گیرندگان با آن مادران هستند و این نکته مثبتی است.

خدابنده لو به فعالیت اورژانس اجتماعی در پنج شهرستان زنجان، خدابنده، ابهر، خرمدره و طارم اشاره کرد و افزود: کودک خیابانی در شهر نداریم اما کودک کار وجود دارد و بررسی ها نشان می دهد خانواده های آنان دچار مشکلات مالی هستند و در این خصوص نیز مشاوره های لازم ارائه می‌شود.

وی به فعالیت مراکز شبانه روزی تحت پوشش‌ بهزیستی اشاره کرد و گفت: هم اکنون کمپ ماده ۱۶ در حال احداث است و به معتادان متجاهر اختصاص دارد که با تخصیص اعتبار از سوی ستاد مواد مواد مخدر سال آینده افتتاح خواهد شد.

این مسوول با بیان اینکه شمار زنان معتاد استان بسیار محدود است ادامه داد: اقدامات لازم برای بازتواتمند سازی آنان و نظارت های جدی در خصوص کمپ های اعتیاد انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه مرکز کاهش آسیب اجتماعی " شلتر" زنجان، در حال فعالیت است گفت: معتادان کارتن خواب و بی خانمان را با ارائه خدمات پزشکی، غذای گرم، استحمام، برنامه های آموزشی، انجام آزمایش ایدز و خواب شبانه تحت پوشش قرار می دهد.

این مسوول یادآور شد و خاطرنشان کرد: میانگین پذیرش در این مرکز ۷۰ نفر است و در زمان برودت هوا امکان پذیرش برای ۱۲۰ نفر نیز فراهم می شود که در نوروز نیز خدمت رسانی خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در حوزه مشارکت پویش مومنانه نیز تا کنون بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال کمک های مردمی، نقدی، غیر تقدی و خدماتی جذب شده است گفت: در سال جاری ۱۵۰ واحد مسکونی در اختیار مددجویان تحت پوشش‌ قرار گرفته است و تسهیلاتی هم برای واجدین شرایط داده می شود.

به گفته وی، در ۱۰ ماهه سال جاری ۶۰۰ شغل برای مددجویان تحت پوشش این سازمان ایجاد شده است.

کد خبر 104009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد