کارگاه آموزشی مداخله در بحران با هدف بازآموزی تیم‌های محب برگزار شد

کارگاه آموزشی مداخله در بحران با هدف بازآموزی کارشناسان و تیم‌های محب( مداخلات روانی- اجتماعی پس از بلایا) شهرستان‌های استان اصفهان برگزار شد.

   به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، سمیه کریمی گفت: با توجه به گستره انواع مخاطرات و همچنین آسیب‌پذیری‌ها و خطرات متناظر با آنها در کشور، این شرایط به عنوان یک اصل اجتناب ناپذیر ایجاد می‌کند که کلیه دست اندرکاران نظام سلامت برای بهبود شرایط بازماندگان و سوانح تمام همت و تلاش خودرا به کار ببرند.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: در این میان آگاه‌سازی و ارتقاء دانش عموم مردم و متخصصین و آمادگی برای مواجهه با بحران‌ها و همچنین کمک به بهبود وضعیت روانی- اجتماعی بازماندگان و حفظ و ارتقاء سلامت روان افراد پس از بحران، از جمله اقدامات مهم در جهت بازیابی و بازتوانی روانی افراد به شمار می‌رود که ضرورت توجه همه‌جانبه را می‌طلبد.

وی افزود: استان اصفهان نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی و صنعتی بودن در معرض خطرات طبیعی و حوادث انسان‌ساخت قرار دارد و همچنین به عنوان استان معین در کشور شرایط ویژه و خاصی دارد در همین راستا همراه با سایر استان‌ها اقدام به راه‌اندازی این تیم‌ها در کلیه شهرستان استان نموده و  جهت ارتقاء دانش، بروز نمودن و حفظ آن، اقدام به برگزاری کارگاه مداخله در بحران با رویکرد های جدید نمود.

کریمی در پایان گفت: در این کارگاه بیش از ۱۰۰ نفر تحت آموزش‌های لازم قرار گرفتند همچنین در نظر است؛ در سال ۱۴۰۳ آموزش کمک‌های اولیه نیز با همکاری هلال احمر برای تیم‌های محب برگزار شود.

کد خبر 103915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد