نسخه شفادهنده و نجات‌بخش در همه امور، پیروی از مکتب امام حسین(ع) و شهداء است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی در مراسم یادواره شهدا و ایثارگران بهزیستی خراسان رضوی، گفت: شهدا نیازی به برگزاری یادواره ندارند، بلکه این مائیم که نیازمند بازخوانی فرهنگ شهادت و رشادت‌های آنها هستیم و این قسم مراسمات باید تلنگری برایمان باشد. اگر نتوانستیم سیاهی‌های قبل از انقلاب را به خوبی برای نوجوانان و جوانان تبیین کنیم و در مسیر جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب به‌درستی حرکت نکردیم، آن موقع مدیون خون شهدائیم. اگر اشتباهی انجام داده‌ایم باید استغفار کنیم. حتی اگر استغفار هم بکنیم معلوم نیست خداوند ما را ببخشد که در حق این شهدا و بیان دستاوردهای آنها در مسیر رسالت جهاد تبیین کوتاهی کرده‌ایم. اگر خون شهیدان نبود که شجره طیبه رسالت را سیراب نماید نه از اسلام خبری بود و نه از مکتب توحید بخش الهی اثری.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی حسن‌زاده نامقی افزود: یکی از مهمترین عوامل بازدارنده روند تکاملی جامعه و بزرگترین آفت انقلاب و حرکت‌های سازنده، آمیزش خطوط انحرافی و جریانات منفی با مایه‏های اصیل و پاک و بر حق است. حق و باطل گاه آنچنان بهم می‏آمیزد که تمیز و جدائی آنها از یکدیگر محتاج به ایجاد سیل و موج قوی است. انتخاب آگاهانه شهادت در سایه تفکر صحیح در چنین مواردی نقش خود را ایفاء می‏کند، شهادت چنان حرارت و سوزی می‏آفریند و چنان حرکت و تکانی را بوجود می‏آورد که حق و طرفدارانش از باطل و پیروانش به خوبی جدا می‏شوند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در فضای مجازی ناامیدی را به جوانان القاء می‌کند و ایران را کشور ضعیفی جلوه می‌دهد. اما کیست که نداند شاخ ابر قدرتی مثل امریکا توسط ایرانی‌ها شکسته شد. اینکه حضرت آقا می‌فرمایند ما تا نوک قله راهی نداریم، ادعا نیست. این کشورهشت سال جنگ تحمیلی، فتنه‌های سیاسی، امنیتی، جنگ اقتصادی، شناختی، ترکیبی و... را تاب آورده و همچنان در مسیر موفقیت و پیشرفت علیرغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها پیشتاز است. باید سیره عملی شهدا را بازخوانی کنیم و تمسک و توسل داشته باشیم تا این وعده محقق شود.

کد خبر 103899

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد