شهرستان همدان | امکان تحقق مناسب سازی معابر با مطالبه گری تشکل های مردمی .

نشست مشورتی دبیرخانه مناسب سازی شهرستان با تشکلهای مردم نهاد فعال در حوزه مناسب سازی شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان همدان نشست مشورتی دبیرخانه مناسب سازی شهرستان با تشکلهای مردم نهاد فعال در حوزه مناسب سازی با حضور رئیس بهزیستی شهرستان، مشاور استاندار در امور معلولین و مدیر عامل جامعه توانمندان فرهیخته، انجمن ناشنوایان امواج سکوت، بنیاد فرزانگان، کانون نابینایان و کارشناس دفتر توانمندسازی و مناسب سازی شهرستان برگزار شد.
رئیس بهزیستی شهرستان خواستار حضور و مطالبه گری واقعی افراد دارای معلولیت شد و گفت هر زمان و هر مکان شاهد حضور پر رنگ افراد کم توان بوده ایم توانایی حل مشکلات را پیدا کرده ایم.

رضا افشاری گفت: انتظار داریم مشاور استاندار در امور معلولین که در جلسه حاضرند پیشنهاد تشکیل جلسه به فرماندار بدهند و از این طریق مطالبه گری های لازم را در جهت تسهیل شرایط مناسب سازی معابر انجام دهند.
 کارشناس توانمندسازی نیز اعلام کرد از تمام افراد کم توان خواسته ایم تنگناهای شهری اعم از معابر و وسایل نقلیه را به محض مشاهده با تهیه عکس و هر روش مستندسازی دیگر به این دفتر منعکس کنند. 
محسنی نماینده بنیاد فرزانگان برنادل نیز خواستار ایجاد پارک و سرویس بهداشتی و سایر امکانات به روز در این اماکن شد.

پیشنهادهای  همچون استفاده از نوشته های بریل در اماکن ، نصب وسایل گویا در سرویس های نقلیه عمومی، خودپرداز های ویژه معلولین، تجهیز کتابخانه نابینایان، رفع موانع ایجاد شده از سوی کسبه در پیاده روها از جمله مباحثی بودند که از سوی تشکلها مطرح و مصوب شد از طریق برگزاری جلسات با مسوولین ارشد همچون فرماندار، شوراها و شهرداران پیگیری شوند.

کد خبر 10373

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد