در رسانه| کارگاه های حمایتی، فرصتی برای لمس اجتماع

حمایت از اقشار دارای معلولیت و آسیب پذیر جامعه یکی از اقدامات جدی بهزیستی استان آذربایجان شرقی به شمار می رود که در این راستا شاهد گسترش مراکز توانبخشی و کارگاه های تولیدی _حمایتی در تبریز هستیم.

به گزارش آذرانجمن، سمیرا صیادی فر، مسئول مرکز توانبخشی کوشا، در بازدید اصحاب رسانه از کارگاه های حمایتی معلولین در تبریز گفت: سازمان بهزیستی کارگاه هایی برای افرادی که دارای معلولیت بوده و توانایی ورود به بازار کار را ندارند ایجاد کرده که در حال حاضر در این مرکز حدود ۳۰ نفر مشغول به ‌کار است و عمده فعالیت‌شان، شمع سازی می باشد. این افراد بر اساس توانایی های شان در سه سطح تولید، بسته بندی و حرفه آموزی در این مرکز مشغول به کاراند.

وی افزود: این کارگاه نیمه صنعتی به عنوان تنها تولیدکننده کارگاهی استان، ۷۰ درصد شمع های قلمی استان آذربایجان شرقی را تامین می کند. بر اساس تعرفه بهزیستی توان خواهان ۲۰ درصد درآمد را دریافت می کنند و البته این افراد از بیمه سلامت نیز برخوردارند.

وی تاکید کرد: متاسفانه ما با چالش های بزرگی دست و پنجه نرم می کنیم از جمله مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه که مانع از توسعه هر چه بیشتر این مرکز می شود. به طور طبیعی هرگونه نوسانی که در دلار ایجاد می‌شود، قیمت مواد اولیه را تحت تاثیر قرار می‌دهد در این شرایط توان خرید تولیدکننده کاهش پیدا می کند که در این راستا، ما چشم انتظار حمایت دولت و خیرین هستیم.

مریم زبردست، مدیر مرکز تکامل در خصوص گسترش چتر حمایت و توانمند سازی معلولین بیان کرد: این مرکز به عنوان دومین تولیدکننده برتر کشور، که سال ۹۳ افتتاح شده است، در حال حاضر با ظرفیت اسمی ۵۰ نفره به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی افزود: در وهله اول، توان خواهان بعد ۶ ماه دوره آموزشی و دریافت مدرک معتبر از صنایع دستی وارد چرخه تولید می شوند. بیمه توان خواهان، از طرف سازمان هدفمندی یارانه تامین می شود. این افراد ۲۰ درصد از محل یارانه و ۲۰ درصد از محل تولید حقوق دریافت می کنند.

وی گفت: در این کارگاه محصولات تبلیغاتی مانند کیف دستی، جاکلیدی، زیردستی و جلد بیمه نامه تولید و در سطح استان و کشور و به خصوص در تهران به فروش می رسد.

کد خبر 103697

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد