در رسانه|عدالت توزیعی برای ورزش معلولان

مدیرکل طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد از اجرای پروژه مطالعات رفع نواقص ساختمان‌های ورزشی شهرداری برای توانیابان خبر داد

یکی از اولویت‌های مدیریت شهری برای بهره‌مندی همه اقشار جامعه از خدمات شهری در راستای عدالت در ارائه خدمات، توجه به اقشار توانیاب است. در این راستا علاوه مناسب‌سازی معابر شهری برای حضور افراد دارای معلولیت، مناسب‌سازی ساختمان‌های شهری نیز در دستورکار است. از همین‌رو و بنا بر اعلام مدیرکل طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد، پروژه مطالعات پایش و رفع نواقص مناسب‌سازی ساختمان‌های ورزشی شهرداری برای توانیابان و جانبازان در دستورکار قرار گرفته است.
حجت فرقانی در این‌باره گفت: توانیابان و جانبازان بخشی از افراد جامعه‌ هستند که همچون افراد دیگر نیازمنـد دسترسـی به امکانـات و خدمات عمومی هستند.
 
نبود امکانات و زیرساخت‌های استاندارد در اماکن ارائه‌دهنده خدمات عمومی و به‌طور موردی مجموعه‌های ورزشی شهر، استفاده توانیابان از اماکن ورزشی را به طرز چشمگیری کاهش داده است. بنابراین، این عوامل محیطی و فکری از حضور این گروه در جامعه به دلیل ضعف‌ها و ناتوانی‌های جسمی ممانعت کرده و این قشر از جامعه را به دلیل بحران‌ها و پیامدهای روحی و روانی، از فعالیت‌های ورزشی بازداشته است.


استانداردسازی فضای اماکن ورزشی شهرداری در دستورکار
وی تصریح کرد: معاونت شهرسازی و معماری در راستای رفع محدودیت‌های توانیابان به‌ویژه برای مراکز ورزشی در راستای پیشگیری از انزوای آنان و همچنین در نظر گرفتن افراد دارای معلولیت و توجه به نیاز آنان به سلامت جسمانی و روانی و پرداختن به فعالیت‌های ورزشی و همین‌طور برگزاری مسابقات و برنامه‌های مرتبط با فعالیت‌های ورزشی از جمله ایجاد تأسیسات مناسب، در تلاش است نسبت به استانداردسازی فضاهای ورزشی تحت نظارت شهرداری مشهد، مؤثر و کاربردی اقدام کند.
وی افزود: سازگار ساختن محیط شهر با نیازهای افرادی با محدودیت‌های جسمی و حرکتی، درواقع بازگرداندن این افراد به اجتماع است. بر همین اساس و در راستای دسترسی عادلانه و حضورپذیری افراد توانیاب و جانبازان در فضاهای ورزشی، انجام مطالعات مناسب‌سازی پنج ساختمان ورزشی امید و زندگی، آرامش، میثاق، رسالت و مدافع حرم در مناطق 3، 4، 5، 10 و 11 شهرداری مشهد انجام شد. امیدواریم که با بهره‌مندی جامعه توانیاب و جانبازان از مجموعه‌های مذکور گامی در راستای رفع نیازهای این قشر برداشته شود.

 

کد خبر 103607

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد