در رسانه| مرحله دوم کارزار پیشگیری از اعتیاد در زنجان برگزار می‌شود

ایسنا/ زنجان معاون امور توسعه و پیشگیری اداره‌ کل بهزیستی استان زنجان گفت: کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با عنوان «والد آگاه و فرزند ایمن» با شعار «آیا می‌دانید الان فرزندت کجاست» برگزار می‌شود.

شهناز آقاخانی امروز (یکشنبه، ۱۳ اسفند ماه) در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه اعتیاد برای همه خطرناک است و درمانش بسیار سخت است، اظهار کرد: پیشگیری باید مثل همیشه مقدم بر درمان اعتیاد باشد. طرح حساس‌سازی والدین نسبت به حضور نداشتن فرزندان در خانه تلاش می‌کند تا با آموزش لازم از گرفتاری دانش‌آموزان در دام اعتیاد پیشگیری کند.

او ادامه داد: آگاه‌سازی و توانمندسازی اولیا و دانش‌آموزان درباره رفتارهای پرخطر و پیشگیری از مصرف مواد مخدر از مهم‌ترین اهداف کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد است و برگزاری جلسات آموزشی پیشگیری از اعتیاد، گامی مهم برای کاهش معضلات اعتیاد است.

وی بیان کرد: پیشگیری از سوءمصرف مواد از طریق خانواده می‌تواند با پیشگیری و کاهش سایر رفتارهای ناسالم همراه باشد، چون گروه مخاطب این کارزار، والدین و محور پیام، شناخت دوست فرزند است. در زنجان ۱۳ کمپ داریم که این پیشگیری اهمیتش را طی زمان نشان خواهد داد.

آقاخانی با بیان اینکه وجود یک والد آگاه در خانواده بدون شک می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد فرزندان داشته باشد، گفت: خانواده‌ها می‌توانند با تامین نیازهای اساسی، ایجاد فضای امن خانوادگی، راهنمایی، قانون‌گذاری مناسب و نظارت بر فرزندان‌شان آنها را از بسیاری رفتارهای مشکل‌ساز و پرخطر از جمله مصرف مواد و بزهکاری دور نگه دارند.

وی با بیان اینکه این کارزار از سال ۱۳۹۹ تا کنون در کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: مرحله اول این کارزار امسال از ۲ تا ۱۵ آبان اجرا شد و مرحله دوم از ۱۳ تا ۱۸ اسفند ماه برگزار می‌شود.

او بیان کرد: مرکز خط ملی اعتیاد با شماره تلفن ۰۹۶۲۸ راهنمایی و اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد انجام می‌دهد و در صورت نیاز، افراد را متناسب با نیازهای‌شان به مراکز درمان دارای مجوز رسمی ارجاع می‌دهد. 

وی با یادآوری اینکه مرحله دوم کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با هدف آگاه‌سازی گروه‌های هدف به‌ویژه والدین در زنجان از امروز آغاز شده است، گفت: هماهنگی خوبی با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در پیشبرد برنامه‌ها انجام شده است. همچنین برنامه‌های پیشگیرانه در مکان‌های عمومی و پرتردد انجام شد.

آقاخانی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده همایش کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با عنوان «فرزند من» در شهرهای زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره برگزار می‌شود. وظیفه بهزیستی درمان اعتیاد نیست، بلکه بر پیشگیری تمرکز دارد.

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره‌ کل بهزیستی استان زنجان افزود: امسال در ۱۴۰ محیط شهری، روستایی، آموزشی و محیط کاری با ۲۲۷ گروه، ۱۱۲ هزار و ۲۱۷ نفر تحت پوشش‌ برنامه‌های پیشگیرانه قرار گرفتند.
 
 
 

کد خبر 103540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد