۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
توانمندی از جنس حضور

امروز و همزمان با برگزاری انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری مردم اقشار مختلف استان ایلام همگام با دیگر هموطنان در پای صندوق‌های اخذ رای حضور یافته و حماسه‌ای جدید خلق کردند.

به گزلرش روابط عمومی بهزیستی ایلام، اما در این میان برخی شعب اخذ رای که به تدبیر ستاد انتخابات استان به عنوان شعبه مناسب‌سازی شده برای سهولت تردد افراد دارای معلولیتْ سالمندان و جانبازان تعیین شده میزبان رای دهندگانی متفاوت بودند.

حضور جوانی که دستهایش را به واکر تکیه داده و خود را با کمک این وسیله کمک توانبخشی به شعبه رسانده بود، بانویی که سوار بر ویلچر به تنهایی به شعبه مراجعه کرده بود کوتاه قامتی که به سختی راه می رفت اما به تنهایی رای خود را به صندوق ریخت و تصویر و فلیمش فضای مجازی را پر کرد، جوان معلول ضایعه نخاعی که با چند معلول ویلچری دیگر در شعبه مناسب سازی شده بهزیستی ایلام حضور یافته بود و غیره همگی از زیباترین صحنه هایی هستند که در قاب دوربین‌ها امروز به ثبت رسیدند.

حضور افراد دارای معلولیت در انتخابات امروز نه نمایشی از توانمندی از جنس حضور بلکه نمایشی از غیرت ملی است که در سرتاسر وجود آنها می توان دریافت، از قدم‌هایی که آهسته آهسته برداشته می شد از چرخ ویلچری که سوارش را راهی شعبه کرده از عصایی که روشندلی را هدایت و یا دخترکی که دست در دست پدر کمکی‌اش شده تا رای دادن بابا را به تماشا بنشیند.

حضور افراد دارای معلولیت در شعب اخذ رای علاوه بر اینکه توجه همه حاضران در شعب را از زمان ورود تا زمان خروجشان به خود جلب کرده انتشار تصاویر آنها در رسانه ها موجی از تحسین همگانی را به دنبال داشته و توانمندی از جنس حضور را نمایش دادند.

حضور مادران و پدران سالمند نیز دیگر جلوه دیدنی انتخابات امروز بود، مادران و پدرانی که امروز با در دست داشتن مدارک هویتی با قدم هایی آهسته خود را به شعب اخذ رای رساندند.

با هماهنگی اداره کل بهزیستی و فرمانداری ها و به منظور رفاه حال معلولان سالمندان و جانبازان ۱۵شعبه اخذ رای مناسب سازی شده در شهرستانهای مختلف استان تعیین و امروز میزبان رای دهندگان بودند.

همچنین به همت اداره کل بهزیستی استان ایلام و به منظور ایجاد شور و نشاط انتخاباتی فراخوان مسابقه عکاسی نقش من در حماسه حضور ویژه معلولان اعلام و این افراد می‌توانند تصاویر حضور خود در این رویداد را به روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان ایلام ارسال کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری امروز ۱۱ اسفندماه سال از ساعت هشت صبح آغاز شده است.

آزاده خرم

کد خبر 103426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد