🔸پرداخت هزینه بین ۲.۵ تا ۳ میلیارد تومان برای غربالگری ژنتیک در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: تا پایان امسال بین ۲.۵ تا ۳ میلیارد تومان هزینه غربالگری ژنتیک به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی لرستان به نقل از خبرگزاری ایسنا،همایون عمودی‌زاده مدیر کل بهزیستی لرستان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اساسی در سازمان بهزیستی، پیشگیری از معلولیت‌هاست و بهترین کاری که می‌توان در پیشگیری از معلولیت‌ها مدنظر قرار داد غربالگری ژنتیک است. وی با بیان اینکه افراد تحت پوشش و غیر تحت پوشش بهزیستی می‌توانند مورد غربالگری ژنتیک قرار گیرند، گفت: در حال حاضر یک کمیته‌ای تحت عنوان  غربالگری پیشگیری از معلولیت‌ها ایجاد شده تا افرادی که دارای معلولیت بوده و یا در خانواده فرد معلول دارند و اقدام به ازدواج می‌کنند؛ به حوزه معاونت پیشگیری از معلولیت‌ها مراجعه کرده و مورد غربالگری قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی لرستان اظهار کرد: چنانچه لازم باشد آزمایش انجام دهند این افراد را به آزمایشگاه‌های طرف قرارداد بهزیستی برای انجام کارهای اولیه معرفی می‌کنیم.

عمودی زاده خاطرنشان کرد: چنانچه نیاز به خدمات و آزمایشات تخصصی داشته باشند و جامعه هدف بهزیستی باشند تا سقف ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان کمک هزینه آزمایشات غربالگری ژنتیک را تقبل می‌کنیم.

وی هدف از انجام این اقدامات را جلوگیری از تولد فرزند معلول برشمرد و با بیان اینکه سال گذشته ۲.۶ میلیارد تومان هزینه غربالگری ژنتیک بوده که به مشمولین پرداخت شده است، یادآور شد: میزان کمک‌ها برای غربالگری ژنتیک بستگی به تعداد مراجعه‌کنندگان دارد.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه پیش‌بینی این است تا پایان امسال بین ۲.۵ تا ۳ میلیارد تومان به این افراد کمک هزینه پرداخت شود، گفت: سالانه این رقم را برای مراجعین داریم و از طریق سازمان بهزیستی کشور تامین اعتبار می‌شود.

عمودی‌زاده با بیان اینکه تولد فرزندان معلول علاوه بر تحمیل هزینه بر سازمان، مشکلاتی را برای خانواده‌ها ایجاد خواهد کرد، تصریح کرد: ما به دنبال سقط جنین معلول نیستیم بلکه چنانچه زوجین نیاز به داروی خاص و درمان داشته باشند از آنها حمایت می‌کنیم.

کد خبر 103059

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد