نگاه خانواده محور داشتن به آسیب ها؛ نیاز امروز جامعه

به گزارش روابط عمومی، سی و ششمین جلسه شورای اداری بهزیستی استان با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل، اعضای شورای معاونین و روسای ادارات بهزیستی شهرستانهای تابعه در محل سالن اجتماعات بهزیستی استان برگزار گردید.

در این نشست رضوان باقلاچی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل ضمن قدردانی از تلاش مجموعه توانمند و مردمی بهزیستی استان در کاهش آلام نیازمندان و لی نعمتان تحت پوشش گفت:  ارائه خدمت در مجموعه های حمایتی و خدماتی  مانند بهزیستی بسیار سنگین و فرسایشی است و تمامی افرادی که در چنین مجموعه هایی مشغول ارائه خدمت هستند قطعاً از توجهات الهی برخوردار بوده و خیر و دنیا و آخرت را با این کارها بدست می آورند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با بیان اینکه همه ما باید به تمامی مسائل و آسیب های جامعه با دید خانواده محورانه بنگریم و با این نگاه در جهت کاهش و برطرف نمودن این آسیب ها تلاشی جانانه داشته باشیم.

باقلاچی با اشاره به اینکه در دولت مردمی برای مددجویان و یا افراد تحت پوشش بعنوان ولی نعمت نگریسته شده است گفت: برای رفع نیازهای نیازمندان لازم است با انس و الفت بیشتری به بطن جامعه و خانواده رسوخ کرده و از نزدیک در جریان مطالبات مردمی افراد قرار بگیریم.

وی اظهار داشت: همه حلقه های میانی باید پای کار نظام حاضر باشند و در تمامی عرصه ها هم حضوری پر رنگ داشته باشند تا زیر ساختها و شرایط برخورداری از تمامی نیازهای افراد تسهیل و بهبود یابند. لذا چنانچه در این زمینه تعلل و یا کوتاهی رخ داده باشد همچنان مشکلات و آسیب ها در جامعه ریشه دوانده و مدیریت آنها سخت خواهد بود.

باقلاچی ادامه داد: برای نقش آفرینی مردم در صحنه و عرصه های مختلف باید توجه ویژه ای شود مطالبات اغلب یک سویه بوده و رفع این دغدغه ها نیازمند همکاری بین بخشی و داشتن روحیه ایثارگرانه و از خود گذشتگی دارد بنابراین برای اینکار تمامی مطالبات بایستی بصورت مردم از مسئولین، مسئولین از مردم، مردم از مردم و مسئولین از مسئولین برنامه ریزی و هدف گذاری شوند.

وی با اظهار این مطلب که در هرشرایط اقلیمی و جفرافیایی استان با یک نوع برنامه ریزی واحد نمی توان اصلاح و رفع نیاز کرد گفت:برای اثرگذاری و اثربخشی تمامی اقدامات و فعالیتها نیازمند شناسایی و احصاء درست اولویت ها در انجام امور، راه اندازی اتاق رصد و پایش مطالبات و دسته بندی آنها داریم تا با صورت کاملاً تخصصی و دانش بنیان به مسائل نگاه کرده وبرای آنها تلاش نمائیم.

باقلاچی در ادامه عنوان کرد: شماها در صف مقدم مقابله با آسیب ها قرار گرفته اید لذا نیاز به انجام مداخلات حرفه ای، تخصصی همواره مورد تاکید بوده و این توفیق برای خدمتگذاران نظام بویژه در دولت مردمی به عینه قابل مشاهده و رویت می باشد.

وی همچنین بر توجه جدی به مسائل و آسیب های احتمالی شبکه ها و فضاهای مجازی، برگزاری جلسات هم اندیشی و گفتگوهای دوطرفه بویژه در مناطق و محلات کم برخوردار، بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل افراد خلاق، توانمند و دارای استعدادی خاص، اهتمام در انجام برنامه ریزی های لازم در زمینه بحث رو به رشد سالمندی در جامعه، طرح تمامی مطالبات و رفع رجوع آنها به واحدهای تخصصی، انجام مشاوره های حرفه ای و تخصصی با توجه به نیاز امروز جامعه، بهره گیری از نظرات و ایده های خلاقانه و عامه پسند و در نهایت انتخاب افراد منطقی و درست در بحث انتخابات پیش رو تاکید کرد.

کد خبر 103041

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد