بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در اردکان آغاز شد

بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، عصر دوشنبه با حضور جمعی از مسئولین استان یزد، شهرستان اردکان و هنرمندان کشوری و فعالان این عرصه در اردکان آغاز و تا ششم اسفندماه ادامه دارد.

در این مراسم که عصر ۳۰ بهمن‌ماه با اجتماع مردم در میدان آزادی اردکان و برگزاری نمایشی با محوریت کودکان مظلوم غزه و کودکان شهید حادثه تروریستی کرمان آغاز شد، هنرمندان مطرح کشور در حوزه نمایش کودک و نوجوان مانند سید جواد هاشمی، مریم سعادت، رضا فیاضی، سوسن مقصودلو، مجید قناد(عمو قناد) و آقای حکایتی و دیگر شخصیت های دوست داشتنی کودکان حضور داشتند.
در ادامه شادپیمایی کودکان اردکانی به همراه عروسک‌های غول پیکر، عروسک‌های تن‌پوش و بعضاً نوستالژیک از میدان آزادی به سمت ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان برگزار و مراسم اصلی افتتاحیه با استقرار تریلی سیار تئاتر کودک و نوجوان رقم خورد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در افتتاحیه این جشنواره گفت: بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به میزبانی شهر تاریخی اردکان برگزار می شود و این جشنواره بزرگترین رویداد هنری است که تاکنون در این استان انجام شده است.
احسان عابدی افزود: خوشبختانه برنامه های زیادی در این جشنواره پیش بینی شده و از همه اقشار مختلف دعوت می کنیم همان گونه که امروز در این مراسم حضور پرشور داشتند از دیگر برنامه ها نیز استفاده کنند و خوشحالیم که در راستای نشاط اجتماعی و در اعیاد شعبان برنامه هایی مختص خانواده ها و به خصوص کودکان و نوجوانان برگزار می شود.
«احمدرضا متالهی» شهردار اردکان نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به میهمانان و مدعوین این جشنواره، گفت: ما بزرگترها وظیفه داریم دنیای کودکان را زیبا و زیباتر کنیم اگر چه باید حواسمان به آخرت آنها نیز باشد چرا که تنها آباد کردن دنیای آنها را برعهده نداریم و باید به فکر آخرت آنها نیز باشیم.
وی گفت: امیدواریم در این چند روز ضمن میزبانی خوب از این جشنواره، مردم اردکان نیز با برخورداری از روحیه ادب و میهمان‌نوازی خود، از این میزبانی بیشترین بهره و استفاده را ببرند.
گفتنی است؛ هزار و ۲۰۰ اثر به این جشنواره رسیده که ۶۴۵ اثر برای بررسی نهایی از ۳۰ استان کشور انتخاب شده است، همچنین ۹۸ اثر نیز در بخش بین الملل از ۴۴ کشور برای حضور در این جشنواره متقاضی بودند که در نهایت هشت اثر در بخش نوجوان، ۹ اثر بخش کودک، ۹ اثر در بخش خیابانی، چهار اثر در نقالی، پنج اثر در بخش خیمه شب بازی، هفت اثر بخش خردسال و ۱۷ اثر در بخش نمایشنامه نویسی و جمعا ۶۶ اثر در این جشنواره رقابت می کنند.
 

کد خبر 102897

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد