آغاز بکار نخستین مرکز روزانه آموزشی توانبخشی خانواده و کودک کم بینا و نابینا در استان

نخستین مرکز روزانه آموزشی توانبخشی خانواده و کودک کم بینا و نابینا در استان با حضور مسئولین و جمعی از توانخواهان آغاز بکار کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ آیین آغاز بکار نخستین مرکز روزانه آموزشی توانبخشی خانواده و کودک کم بینا و نابینا در استان با حضور احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان ، مهدی محمدی معاون توانبخشی بهزیستی استان ، رییس بهزیستی بندرعباس و دیگر مسئولین اجرایی استانی و شهری ، اعضای موسسه روشندلان و جمعی از توانخواهان دربندرعباس برگزار شد.

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت : مرکز روزانه آموزشی توانبخشی خانواده و کودک کم بینا و نابینا به عنوان نخستین مرکز در استان ، در دونوبت صبح و عصر به افراد دارای اختلالات بینایی از سن شیرخوارگی تا ابتدای سن 15 سالگی و توانخواهان و خانواده آنان خدماتی شامل : اجرای برنامه های توانبخشی و آموزشی، توانبخشی با هنر و ورزش ، خدمات روانشناسی ، کاردرمانی با حرکات اصلاحی ، خدمات گفتار درمانی و بینایی سنجی ارائه می نماید.

وی اضافه کرد : خدمات این مرکز با در نظر گرفتن مقطع سنی کودکان و با هدف دست یافتن آنها به استقلال نسبی طراحی و توسط تیم تخصصی شامل بینایی سنج، روانشناس، مربی آموزشی و مربی امور هنری و ورزشی ارائه می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان به قرارگیری این مرکز در بلوار امام حسین ، جنب اداره استاندارد ، موسسه روشندلان اشاره کرد و تصریح کرد : توانبخشی آموزشی، برنامه ویژه‌ای است که می‌تواند نیاز خاص افراد معلول را برطرف سازد، این مرکز کمک می‌کند تا یک فرد نابینا و کم بینا به مرحله‌ای برسد که یک زندگی مستقل و بدون وابستگی داشته و به یک توانمندی که هدف نهایی توانبخشی است دست یابد.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از روشندلان با اهدای لوح تجلیل شد.

کد خبر 102523

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد